Vozidlo mal iba jeden majiteľ. Možný odpočet DPH. Auto má výhodu pohonu štyroch kolies. Prevodovka je automatická. S dieselovým motorom. Auto s klimatizáciou. S tempomatom. Auto má ISOFIX, na pripevnenie detskej autosedačky. Vo výbave aj vyhrievané sedadlá.
Päťkové BMW bolo už dlho symbolom športového luxusu v strednej triede. Jeho generácia F10 bola v mnohom konzervatívnejšia, no aj vďaka tomu nestarne.
Päťkové BMW vo svojej šiestej generácii prekvapilo svojou konzervatívnosťou. Predchádzajúca E60 bola totiž výkladnou skriňou moderných technológií a kontroverzného dizajnu. F10 ale ide skôr na istotu a vzhľadovo začína tam, kde končil model E39 – akoby sa za prechádzajúcu generáciu hanbila. Predstavená bola v roku 2009 a na trh sa dostala o rok neskôr ako sedan a kombi, no odvodený bol od nej aj model Gran Turismo.
Paleta motorov je pri BMW skutočne široká, navyše sa v posledných rokoch pomerne dynamicky menila. Základom bol štvorvalcový model 520i, ktorý ponúkal 135 kW, nad ním stálo šesťvalcové 523i s výkonom 150 kW. Nasleduje 528i so 190 kW šesťvalcom v prvom roku výroby, neskôr ho nahradil 180 kW turbo-štvorvalec.
530i mala zo šesťvalca rovných 200 kW a 535i k nemu pridala turbo a ďalších 25 kW. 550i bola zastupovaná agregátom V8 turbo, v prvom roku výroby s 300 kilowattmi, v druhom až s 331 kW. Bol tu aj hybrid s označením 5 ActiveHybrid, ktorý disponoval 250 kW sústavou. Samostatnou kategóriou je M5 s dvoma turbami, 412 kilowattmi a ôsmimi valcami.
Základ tvoril od roku 2013 turbodieselový štvorvalec 518d, ktorý ponúkal 105, resp. 113 kW. Nad ním stál v hierarchii model 520d, tiež prepĺňaný štvorvalec s výkonmi 140, 135 a 143 kW, v závislosti od roku výroby. 525d ponúkala 150 kW zo šesťvalca v prvom roku výroby, neskôr ju nahradilo štvorvalcové turbo so 160 kW.
530, 535 a M550d xDrive sa spoliehajú na ten istý motor, len 530 má 180, resp. 190 kW z jedného turba, 535d zasa 225 a 230 kW z dvoch turbodúchadiel a M550d, ako vrchodlný turbodiesel, má turbá dokonca tri. Z nich vyrába výkon 280 kW.
BMW radu 5 je bezpečnostne na veľmi vysokej úrovni aj aktívne, tak aj pasívne. V Euro NCAP získalo 5 hviezdičiek z piatich.
BMW radu 5 je automobilom, ktorý svojou univerzálnosťou dokáže ohúriť. Jeho kabína je priestranná, dielenské spracovanie je prvotriedne a nahnevať tak môže maximálne pár detailov, ako široký stredový panel a občasná tendencia šetriť na nesprávnych miestach – napríkald na nekvalitnom koberci v kufri, ktorý má objem 520 litrov pre sedan a 560 litrov pre verziu kombi.
BMW bolo vždy etalónom jazdných vlastností a „päťka“ generácie F10 nie je výnimkou. Jazdne sa zaraďuje ako najlepšia v triede a motory tiež potešia svojimi výkonmi, využiteľnosťou, no najmä prekvapivo vysokou spoľahlivosťou.
Nehrozia ani problémy s rozvodovou reťazou, aj podľa štatistík je BMW radu 5 nadpriemerne spoľahlivé. Poteší každý motor, len u najkomplikovanejších verzií treba počítať s vysokými prevádzkovými nákladmi nielen na spotrebu, no hlavne na údržbu spotrebných častí auta. Čím väčšie, silnejšie a drahšie auto je, tým viac prostriedkov si napokon vypýta od majiteľa.
Žiadny z motorov nie je zlý, najmä turbodiesely urobili obrovský pokrok a aj vďaka programu EfficientDynamics ponúkajú novšie BMW skutočne dobrú spotrebu. Udržiavať automobil ako rad 5, je však všeobecne drahé, takže sa odporúčame zamerať na autá s čo najnižším a autentickým nájazdom, s plnou servisnou históriou a jasnou minulosťou.