Vozidlo mal iba jeden majiteľ. Kúpené v SR. Možný odpočet DPH. S dieselovým motorom. Klimatizácia vo výbave vozidla. Auto má tempomat. So systémom ISOFIX. Sedadlá sú vyhrievané.
Teraz už najväčší zo všetkých Citroënov zaujme svojím neobvyklým vzhľadom a komfortnou jazdou.
Citroën C5 druhej generácie prišiel na svet v roku 2008 ako nástupca veľkého a tvrdohlavo francúzskeho, no úspešného C5 I. C5 II ponúkla o niečo dynamickejší vzhľad, stále však so zvláštnymi proporciami zdieľanej platformy s Peugeotom 407. Na trh prišiel automobil ako sedan a kombík a na úspechy svojho predchodcu dokázal nadviazať.
Pod kapotou boli na výber spočiatku tri benzínové motory 1.8 16V (92 kW), 2.0 16V (103 kW), 3.0 V6 (155 kW). Na jeseň roku 2009 pribudol benzínový priamo-vstrekový 1.6 THP (115 kW). Ponuka benzínových motorov po modernizácii v roku 2010 obsahuje len 1.6 VTi (88 kW) a 1.6 THP (115 kW), 3.0 V6 z ponuky vypadol.
Pri dieseloch ponuku tiahli najprv 1.6 HDi (80 kW), 2.0 HDi (100 kW), 2.2 HDi (125 kW) a 2.7 HDi V6 (150 kW). V roku 2009 prišiel 3.0 HDi V6 s výkonom 177 kW, ktorý nahradil starší motor 2.7 HDi V6. Po modernizácii teda dieselové motory prevzali jasné vedenie: na výber ste mali z 1.6 HDi (82 kW), 2.0 HDi (103, 120 kW), 2.2 HDi (150 kW) a 3.0 HDi V6 (177 kW). Neskôr prišiel aj mild-hybrid 1.6 e-HDi. Na výber sú štyri- a šesťstupňové automatické prevodovky a päť- a šesťstupňové manuálne.
Nárazový test Euro NCAP si C5-ka absolvovala v roku 2008 a získala celkovo 5 hviezdičiek z piatich.
Interiér pôsobí hodnotne, chvíľu si ale budete zvykať na jeho ergonómiu – špeciálne na volant s pevným stredom, ktorý však môže byť po čase dokonca praktický. Chce to len zvyk. Interiér je spracovaný príkladne, materiály sú príjemné na dotyk a pôsobí tu veľa displejov. Sedadlá sú taktiež dobré, nepoteší trocha stiesnenejší pocit z interiéru, najmä ak meriate nad 190 centimetrov. Panoramatická presklenná strecha tomu paradoxne tiež veľmi nepomôže.
Kufor poskytuje v porovnaní s konkurenciou len priemernú veľkosť. Pri sedane má objem 439 litrov, Tourer ponúkne 505 litrov, ktoré je možné rozšíriť až na 1462 sklopením zadného radu sedadiel. Pri použití lepiacej sady namiesto rezervy sa objem jemne zväčší na 467, resp. 533 a 1490 litrov. Vzadu je však o niečo menej miesta na kolená, ako by malo byť. Poteší však množstvo odkladacích priestorov a vysoká úroveň odhlučnenia interiéru.
Citroen je expert v nezvyčajných podvozkových riešeniach. C5 ako jediné vozidlo automobilky drží na výber legendárne odpruženie Hydractive s označením III+ a štandardné pružinové s príhodným názvom Metallique. Podovzok je v oboch prípadoch ladený skôr na komfort a má vysokú smerovú stabilitu. Hydractive dokáže meniť svoju charakteristiku celkom pružne a veľmi účinne tlmí nárazy. Zavesenie kolies je prevzaté z modelu C6.
Dali by sme si pozor najmä na rané modely, ktoré trpeli na poruchy elektroniky. Vyskytovali sa aj problémy s lakom na podbehoch a prahoch. Svetlomety sa zvyknú rosiť a niektoré plasty v interiéri podliehajú času rýchlejšie.
C5-ka je tiež pomerne ťažká, teda sa brzdy zvyknú opotrebovať rýchlejšie. Občas nahnevala netesniaca manžeta na hydro-pneumatickom odpružení. Určite sa vyhnite notoricky nespoľahlivému benzínovému 1.6 THP a jemu spriaznenému 1.6 VTi. Pri 1.6 HDi sa zvyknú vyskytnúť problémy s turbodúchadlom, EGR ventilom či DPF filtrom, náchylné sú aj vstrekovače. A ak sa z motora 2.7 HDi nesie klepavý a hrkotavý zvuk, vedzte, že o chvíľu motor definitívne skončí a možná bude len výmena za nový.
Citroën C5 je ale aj tak v svojej druhej generácii dobrým autom, ktoré má svoje muchy – ale zároveň aj silné stránky, ktoré konkurencia nemá (napr. odpruženie Hydractive). Venujte sa dostatočne výberu motora a nebudete sklamaní. My odporúčame motor 2.0 HDi.