Auto je po prvom majiteľovi. Vozidlo bolo zakúpené na Slovensku. Pri kúpe vozidla je možný aj odpočet DPH. Vozidlo s dieselovým motorom. S klimatizáciou. S tempomatom.
Jumper s Boxerom ako zástupcovia koncernu PSA v spolupráci s Fiatom predstavovali skôr pracovnejšiu alternatívu, ako sesterské Ducato.
Dvojčatá koncernu PSA predstavovali skôr voľbu manuálnych pracovníkov, ako šoférov minibusov a mikrobusov. Svedčí o tom najmä fakt, že zatiaľ čo osobné verzie boli v ponuke dve, z nákladných bola ponuka takmer neobmedzená – maximálne vašou predstavivosťou. V ponuke boli verzie fugron, valník, alebo kombi, či samostatný podvozok, to všetko v dvoch dĺžkach. Akoby to nestačilo, klasická dodávka bola k dispozícii v troch výškach, troch veľkostiach rázvoru náprav a dokonca až v štyroch dĺžkach. Narozdiel od predchodcu kombinovali tieto dodávky s praktickými vlastnosťami aj ľúbivý vzhľad.
Pod kapotou nájdeme výhradne turbodiesely. Dieselové motorizácie tu k dispozícii vždy tri: do roku 2011 2,2-litrový turbodiesel Ford s výkonom len 74 kW, resp 88 kW a označením HDi, ktorý neskôr rozšíril ponuku o verzie s 81, 96 a 110 kilowattmi. Vrchol ponuky tvoril trojlitrový Multijet od Fiatu, resp. firmy Iveco a výkonom najprv 115 kW, neskôr až 130 kW.
Pri dodávkach sa štandardne nevykonávajú bezpečnostné testy, preto rovnako ako Ducato, ani dvojčatá od PSA žiadnymi neprešli. Ako vozidlo s vyššou stavbou karosérie je mohutnejšie, no napríklad airbag spolujazdca bol len za príplatok.
Podobne ako pri Ducate, zhodnotiť interiér dvojčiat od PSA môže byť trocha nezodpovedné, pretože závisí najmä na zvolenej verzii. Všade ale nájdeme vydarenú prístrojovú dosku a záplavu odkladacích priestorov na všakovaké predmety. Všetko je príjemne poruke. Môže sa však stať, že natrafíte na kus, ktorý nemá ani klimatizáciu či rádio – základná výbava znamená pri dodávke niečo iné, ako pri bežnom osobnom aute.
Od danej verzie sa odvíja najmä veľkosť využiteľného priestoru. Jumper existoval najmä ako nákladná dodávka, čiže ponúkne celkovo sedem možných kombinácií úložného priestoru. Ide o veľmi variabilný automobil, ktorý si viete kedykoľvek upraviť podľa svojich predstáv. Je vám štandardná dodávka málo? Nájdite si valník, či podvozok, ktorý je vhodný na ďalšiu nadstavbu.
Jazdné vlastnosti sú tiež niekde úplne inde ako pri štandardnom osobnom vozidle. Na pomery dodávok však Jumper jazdí svižne, prirodzené sú krátke prevody, masívny záťah a pomerne jednoduché dosiahnutie maximálnej rýchlosti, ktorá však dych nevyrazí. Vďaka svojej šírke je tiež Jumper relatívne stabilný, čím menšia (a najmä nižšia) však pod vašimi rukami je, tým je situácia lepšia. Spotreba je taktiež priaznivá.
Spoľahlivosť všetkých troch súrodencov sa podstatne zlepšila, stále to však úplne nie je ono. V závislosti od danej verzie môžu hnevať rôzne problémy, vyslovene pracovné verzie nesú často známky výrazného opotrebovania, preliačeniny a škrabance. Zub času sa na Jumperi vie podpísať. Mechanická spoľahlivosť sa odvíja ako od použitého motora, tak aj od zaobchádzania – a povedzme si narovinu, dodávky to majú všade ťažké. Treba sa poriadne previezť a zistiť, či všetko funguje tak, ako má.
Ak chcete automobil, ktorý je skutočne prispôsobený na prevoz veľkých materiálov a nebude vám vadiť ani vyššia hlučnosť či obmedzený jazdný komfort, tak typický pre dodávkovité vozidlá, Jumper sa vám odvďačí výborným pomerom ceny a úžitkovej hodnoty.