V aute je dieselový motor. S klimatizáciou.
Dodávky sú v prípade životnosti veľmi špecifickou záležitosťou. Aj preto sa dokázal Transit z roku 2000 vyrábať dlhých trinásť rokov.
Ford má s modelom Transit nemalé skúsenosti. Zamiešal s trhom dodávok už pri svojom uvedení v šesťdesiatych rokoch a pri každej generácii je skrátka stálicou. Za piatu sa považuje generácia od roku 2000 po rok 2006 a za šiestu verzia po modernizácii, až do roku 2013. Tá si síce zachovala techniku, no jeho vizáž sa zmenila na nepoznanie. V ponuke bol ako osobná, či úžitková dodávka v mnohých veľkostiach.
Ponuka motorov v prípade Transitu sa spolieha výlučne na turbodiesely, a to dva konštrukčne zhodné agregáty s objemom 2,0 litra a 2,4 litra a prívlastkom TDDi. Dvojliter mohol mať 55, 63 a 74 kilowattov, 2,4-litrová jednotka zasa 55, 66, 85 a 88 kilowattov. Neskôr sa objavil nový dvojliter s označením 2,0 TDCi a výkonmi 74 a 82 kW, ktorý používal priame vstrekovanie common-rail s turbodúchadlom. Neskôr sa ho dočkal aj 2,4-litrový motor, ktorý vedel vytlačiť až 101 kilowattov. Od roku 2002 bola k dispozícii aj automatizovaná prevodovka Durashift EST.
Po modernizácii v roku 2006 prišli na rad výhradne turbomotory TDCi, základ tvorila jednotka s objemom 2,2 litra a výkonom 63 kilowattov. Tú neskôr nahradila 74-kilowattová verzia a chvíľu Transitu zostali aj 2,4-litrové TDCi. Tie potom ustúpili silnejším 2,2-litrovým agregátom s výkonmi 92, 103 a 114 kilowattov. Okrem verzie so zadným náhonom tu bola aj možnosť pohonu všetkých štyroch kolies, išlo však skôr o raritu.
Bezpečnostne patrí Transit k tým lepším zo segmentu, a to najmä vďaka zoznamu príplatkovej bezpečnostnej výbavy. Testov Euro NCAP sa však Transit nikdy nezúčastnil.
Interiér Transitu nezaprie svoje úžitkové zameranie, v piatej a šiestej generácii bol ale masívne upravený pod tlakom všeobecného trendu zosobňovania úžitkových vozidiel. Poskytuje ale dostatočný počet a rozsah odkladacích priestorov, pričom sa nezľakne ani luxusnejšej výbavy. Interiér je skutočne priestranný, k dispozícii je hneď niekoľko variant výšiek a dĺžok karosérie, vybrať sa dá aj z osobnej, či nákladnej verzie, valníka alebo podvozka pre skriňovú nadstavbu.
Vzhľadom na svoje rozmery a zameranie nebude Ford Transit práve trhačom asfaltu, ale v rámci svojej konkurencie patrí k tomu najlepšiemu. Poteší aj možnosť pohonu vpredu, vzadu a vyskytujú sa aj verzie s pohonom všetkých štyroch kolies.
Ford Transit patrí k dodávkam, ktoré sa dodávali so spoľahlivými pohonnými jednotkami. V piatej generácii sa ešte stále vyskytujú modely s menej spoľahlivými motormi TDDi, problémy však väčšinou oscilujú len okolo vstrekovacieho čerpadla. Novšie verzie s motormi TDCi a vstrekom typu common-rail zasa trpia na vstrekovacie trysky, sledujte najmä, či je chod motora hladký. Ak nie je, hrozia problémy, ktoré sa vedia poriadne predražiť.
Pri verziách s päťstupňovou prevodovkou sa stávalo, že motor dostával zabrať až príliš, čo mohlo vyústiť v prepálené piesty motora. V takom prípade je celý motor na odpis. Problémy boli aj s dvojhmotovým zotrvačníkom, čo sa prejavuje nadmernými vibráciami spojkového pedálu a radiacej páky. Potešujúci je však fakt, že aj autorizovaný servis je dostatočne lacný a dostupný.
Transit je overenou značkou na trhu s dodávkami a má to svoje dôvody. Všetkým vyššie spomenutým problémom sa dá ľahko predísť včasnou diagnostikou a servis je tiež veľmi dostupný. Transitu sa netreba báť, to vám potvrdí každý, kto s ním robil biznis. Je to dobrý partner.