Kúpené v SR. V aute je dieselový motor. S klimatizáciou. Tempomat vo výbave. Vysoká svietivosť, auto má xenónové svetlá. Sedadlá sú vyhrievané.
Honda Accord v svojej ôsmej generácii ponúka tradične dobré jazdné vlastnosti, vysokú spoľahlivosť a atraktívny vzhľad.
S Hondami to v Európe nebýva jednoduché. Zväčša síce ponúkajú dobrú úžitkovú hodnotu, jazdné vlastnosti a výborné motory, strácajú však na poli individualizácie a cenami atakujú zabehnutú prémiovú nemeckú trojku. Ôsmy Accord, predstavený v roku 2008, dokázal nadviazať na veľké úspechy svojho rovnomenného predchodcu. Uvedený bol na jarnom Ženevskom autosalóne ako sedan a kombi Tourer, modernizácia prišla v roku 2011.
Pri uvedení boli na výber dva benzínové motory – 2.0 SOHC i-VTEC so 115 kilowattmi a 2.4 DOHC i-VTEC so 148 kW. Štandardne boli motory spriahnuté so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, silnejšia motorizácia mala na výber aj klasický päťstupňový automat.
Z dieselových motorov je na výber turbodiesel 2.2 i-DTEC so 110 kW výkonu, ktorý bol neskôr obohatený o silnejšiu verziu s výkonom 132 kW. Dostupné výbavi boli Comfort, Elegance, Executive a Top Executive. Neskôr sa pridala aj športová Type S.
Nárazové testy absolvoval Accord v roku 2008 a získal plný počet hviezdičiek – 5 z piatich. V jej výbave poteší aj viacero asistenčných systémov, od udržania jazdného pruhu, až po korekciu smeru LKAS či autonómne brzdenie CMBS.
V interiéri sa človek cíti príjemne, i keď možno naozaj trochu japonsky – je členitý a niekomu nemusia byť po chuti ani rôznorodé použité materiály. Dielenské spracovanie je tradične veľmi dobré, pochvalu si zaslúži aj volant. Nachádza sa tu však množstvo tlačidiel.
Miesta je vpredu dosť aj pre urastenejších, vzadu ide len o priemer, navyše dostupný len cez pomerne úzke zadné dvere. Batožinový priestor medzi silné stránky Accordu Sedan rozhodne nepatrí – ponúka síce 467 litrov, ale veľmi punkovo tvarovaných. Kombi má zasa krásne tvarovaný, no len 406-litrový priestor, ktorý porastie sklopením sedadiel na slabých 672 litrov. Je tu však aspoň dvojitá podlaha.
Honda investovala do vlastností Accordu pomerne zvláštne. Chýbajú niektoré vychytávky, ktoré by ste v prémiovej triede čakali, no napríklad pofidérne fungujúce, no pokrokové hlasové ovládanie bluetooth handsfree tu je. Jazdné vlastnosti sú ale na mimoriadne dobrej úrovni. Po facelifte auto ešte lepšie drží smer a vďačí za to prednej náprave s dvomi lichobežníkmi a viacprvkovému zavseniu vzadu.
Accord je spoľahlivé auto s príjemnými motormi, nech už si vyberiete ktorýkoľvek. Benzínové motory ponúkajú dostatočnú satisfakciu, silnejší štvorvalec s objemom 2.4 litra ale poteší najviac, navyše nepotrápi spotrebou. Aj turbodiesel je veľmi dobrý, poruchy sa mu vyhýbajú a má príjemne široké využiteľné spektrum otáčok. Stále ale platí fyzikálny štandard; opotrebovanie DPF filtra, dvojhmotového zotrvačníka či kratšia životnosť spojky pri dieselových agregátoch a väčších nájazdoch.
Honda Accord je dobre navrhnuté a spoľahlivé auto s vycibrenými vlastnosťami, ktoré len tak jednoducho na ulici nestretnete. Odmení vás sebaistou a príjemnou jadzou, nekazí sa a aj po rokoch vyzerá výborne.