K vozidlu je servisná knižka. Auto má pohon 4x4. Vo výbave je automatická prevodovka. Auto je s dieselovým motorom. Súčasťou výbavy je aj klimatizácia. Auto má tempomat. Vysoká svietivosť, auto má xenónové svetlá. Výhodou je parkovací asistent. So systémom ISOFIX. Auto s vyhrievanými sedadlami. Auto s ťažným zariadením.
Santa Fe sa dostalo z pozície neveľmi rešpektovaného konkurenta na špičku triedy prekvapivo rýchlo. Tretia generácia je skutočne moderné a kvalitné auto.
Santa Fe druhej generácie bolo auto, ktoré do veľkej miery zahladilo plebejský pôvod svojho predchodcu. Stále sa však našli niektoré nedostatky, a to najmä v kvalite spracovania či v kvalite materiálov interiéru. Tretia generácia sa konečne stala autom, ktorému sa nedá veľa vytknúť, navyše zvládne aj jazdu v teréne. A ešte je v ňom aj dostatok miesta.
Ponuka benzínových motorov je veľmi obmedzená, a to namä v Európe. V praxi sa o zákazníkov, túžiacich po benzínovom motore, uchádza len jednotka 2,4 GDI s výkonom 141 kilowattov.
Ponuka dieselových motorov bola podstatne bohatšia. Na jej začiatku stál motor 2,0 CRDi s výkonom 110 kilowattov a pohonom len predných kolies, v roku 2016 prešiel modernizáciou a ponúka sa aj s pohonom všetkých štyroch kolies. S obomi pohonmi sa ponúkal aj motor 2,2 CRDi s výkonom 145 kW, najsilnejšou verziou je 2,2 CRDi 4WD z roku 2016, kde výkon poskočil o 2 kW.
Hyundai Santa Fe prešiel testami bezpečnosti Euro NCAP v roku 2012 a odniesol si maximálny počet 5 hviezdičiek z piatich.
Hyundai sa nejaví ako značka, ku ktorej by ste zamierili, ak chcete mať na palube prvotriedny luxus. Opak je však pravdou a najmä v poslednej generácii vie Santa Fe navodiť atmosféru prémiového výrobku. Interiér je spracovaný kvalitne, poskytuje veľa miesta a je vyskladaný len z príjemných materiálov. Rozhodne to nie je žiaden chudobný príbuzný – a to ani ponukou priestoru. Je ho tu veľa, čo sa odzrkadľuje aj v objeme batožinového priestoru: 585 litrov v základnom usporiadaní, či 1 680 litrov po sklopení sedadiel.
Napriek tomu, že je Santa Fe v kategórii automobilov, ktoré sa snažia niekedy aj násilím apelovať na športové ambície, najväčší Hyundai si ide vlastnou cestou, komfortnou. Riadenie je nekomunikatívne a nevtiahne vás do deja, rovako je na tom podvozok, ktorý je stvorený skôr na tiahlejšie cesty amerického trhu. Santa Fe sa tiež výrazne nakláňa a preto by jazda „na pílu“ nemala žiadny zmysel.
Hyundai Santa Fe sa spolieha na osvečenú technológiu. Skontrolujte však históriu vozidla a určite sa oplatí skontrolovať aj stav turbodúchadla, EGR ventilu či DPF filtra pri turbodieseloch. Zákazníci však odchádzajú zo showroomov spokojní. skúste aj skontrolovať stav podvozka, možno dostal zabrať.
Hyundai Santa Fe je po každej stránke moderným rodinným vozidlom so všetkým, čo k tomu patrí. Poskytuje vysokú úroveň bezpečnosti, no do zákrut sa mu až toľko nechce. Ak vám ale nejde o najrýchlejšiu dopravu z miesta A do miesta B a všetko, čo hľadáte je komfort, kvalita a bezpečnosť, smelo do toho.