Audi A6 tretej generácie patrí v našich končinách medzi veľmi obľúbené vozdilá – a vôbec nie je ťažké pochopiť prečo.
Ak malo nejaké auto strednej/vyššej strednej triedy neľahkú úlohu, bolo to práve toto Audi. Jeho predchodca si totiž užíval značnú pozornosť ako estetické dielo, technicky a jazdne však za konkurenciou (BMW radu 5 či Mercedes-Benz E) zaostával. Nová generácia ale skutočne priniesla pokrok – i keď nie práve žily trhajúci – za jej úspechom ale stojí aj veľmi vydarený marketing značky. Ponúkala sa ako sedan, Avant a Allroad so zýšeným podvozkom.
Audi A6 C6 bolo prvýkrát predstavili verejnosti v Ženeve v roku 2004. Spočiatku ste mohli dostať len sedan s benzínovými motormi 2.4 V6, 3.2 V6 FSi a 4.2 V8 FSi. Neskôr pribudol štvorvalec 2.0 TFSi, šesťvalec 2.8 FSi, či dynamická S6 s desaťvalcom 5.2 40V FSi (320 kW). Koncom roka 2008 prešlo vozidlo faceliftom, v rámci ktorého sa pod kapotu dostala aj motorizácia 3.0 TFSi (218 kW).
Pri dieseloch sa začínalo s motorom 3.0 TDi V6, počas roka pribudol štvorvalec 2.0 TDi a šesťvalec 2.7 TDi V6 24V. Po facelifte v roku 2008 pribudla aj úsporná verzia 2.0 TDIe so 100 kW, upravenou aerodynamikou a deklarovanou spotrebou 5,3 litra.
Nárazové testy absolvovala Audi A6 v roku 2004 s výsledkom plných päť hviezdičiek. Vďačiť za to mohla robustnej konštrukcii a výraznému nárastu vo všetkých rozmeroch.
Dostatočne pomohol aj úplne nový interiér, ktorým Audi potvrdilo pozíciu lídra v tejto oblasti. Palubná doska je orientovaná na vodiča podobne, ako pri BMW, no disponuje ešte lepším spracovaním a detailami. Materiály sú príkladne hodnotné, zamrzí snáď len materiál použitý na volante, ktorý sa zvykne rýchlo opotrebovať. V interiéri pôsobí hneď niekoľko displejov; nový je aj systém ovládania MMI s otočným ovládačom. Systém zvykne fungovať dobre dodnes, väčšinu problémov rieši aktualizácia softvéru.
Priestoru je vnútri skutočne dosť, sedadlám niet čo vytknúť. Čo sa týka batožinového priestoru, tu nás A6 hýčka objemom 546 litrov pre sedan a 565 litrov pre Avant, je však trochu užší ako u konkurencie z dôvodov použitia konštrukčne zložitejšej nápravy.
Keď už sme pri jazdných vlastnostiach, tu si C6 výrazne polepšilo, stále však stráca na konkurentov so zadným náhonom, hlavne vďaka umiestneniu motora pred prednou nápravou. Následne sa vzniknutú nedotáčavosť snažil výrobca zakryť tvrdým odpružením a mäkkými silentblokmi náprav, čo sa ale odrazilo v citlivosti na pozdĺžne nerovnosti (koľaje...). Ide však len o detaily – podvozok je v praxi omnoho robustnejší, veľmi odolný a sofistikovaný – skutočne sa nie je čoho báť.
Motorov a prevodoviek je na výber neúrekom. Preto to skrátime – vyhnite sa problémovému motoru 2.0 TDi-PD, ktorý mal veľa problémov s relatívne hmotným autom. Pri väčších, 8- a 10-valcových motoroch, musíte rátať s megalomanskou spotrebou a prevádzkovými nákladmi. Pri prevodovkách máte k dispozícii manuál, variátorový automat a šesťstupňový automatický Tiptronic. Všetky musia radiť plynulo a bez šklbania. Najviac lákavé sú však šesťvalcové diesely – najmä motor 2.7 TDI, ktorý bol dostupný aj s manuálom a pohonom predných kolies. Quattro je však stále skôr výhodou.
Ak hľadáte schopné, pasívne aj aktívne bezpečné a bohato vybavené auto, ktoré sa nezľakne väčších vzdialeností alebo rýchlostí, je A6 dobrou voľbou. Ide o vydarenú generáciu, ktorá sa mohla prvýkrát v plnej miere rovnať svojim konkurentom z prémiového trojlístka. So svojou tvárou ani nestarne a teší sa veľkej obľube aj dnes.