Audi A6 je aj vo svojej siedmej generácii pôsobivým automobilom. Ku všetkým svojim devízam však pridáva aj prepracovanú a spoľahlivejšiu techniku.
Audi A6 vo svojej stále aktuálnej generácii predstavuje dôstojné manažérske vozidlo. Generácia C7 prišla v roku 2011 a bola výrazne ovplyvnená väčšími modelmi A8 či neskôr uvedeným štvordverovým kupé A7. Jeho vzhľad nestarne a dobrou správou je aj to, že technika zdanlivo tiež. C7 je odolnejšia, agresívnejšia a prepracovanejšia v interiéri. V ponuke je ako sedan či kombi Avant, obe dostali facelift v roku 2015 a v takmer nezmenenej podobe sa predávajú dodnes.
Z ponuky benzínových motorov sa paleta zúžila na motor 2,0 TFSI a pokračuje známym 2,8-litrovým šesťvalcom s výkonom 150 kW a prepĺňaným trojlitrovým šesťvalcom s 228 kilowattmi. Na vrchole ponuky stoja tradične modely S6 a RS6 s twin-turbo osemvalcom a výkonmi 309 kW pre S6 a 412 kilowattov pre RS6, ktoré sa po novom ponúka len ako šialené kombi.
Z turbodieselov slúžia pod kapotou motory 2,0 TDI s výkonom 130 kilowattov, väčšie 3,0 TDI sa ponúkalo v troch výkonových variantoch postupne od 150, cez 180, až po 230 kilowattov pre twin-turbo TDI.
Prevodovky boli na výber tri – šesťstupňový manuál, sedemstupňový S-tronic a osemstupňový multitronic.
Testami pasívnej bezpečnosti EuroNCAP prešlo Audi A6 siedmej generácie v roku 2011 a odnieslo si, ako inak, 5 hviezdičiek z piatich.
Ospevovať interiér ášestky je úplne namieste – je jednoducho súčasný, takmer dokonale spracovaný a ergonomicky veľmi dobre navrhnutý. Pochvalu si zaslúžia materiály, spracovanie, sedadlá aj priestrannosť. Darmo, Audi A6 je voľba logiky. Poteší aj fakt, že narozdiel od starších modelov je spoľahlivosť elektronických komponentov na vysokej úrovni. Vadiť by mohli snáď len niektoré, zjavne koncernové diely, použité z lacnejších Volkswagenov, poteší však veľkým batožinovým priestorom s objemom od 530 litrov.
Audi A6 je v každej svojej generácii najmä dokonalým krájačom vzdialeností. Preto hľadá svoje využitie skôr na dlhších cestách či diaľniciach, kľukaté okresné cesty samozrejme s gráciou zvládne, no nie je to žiadny športovec v teniskách. A6 aj napriek svojej premyslenej konštrukcii má svoju hmotu a obratnosti nepomáha ani motor umiestnený pred prednou nápravou.
Technicky je A6 C7 omnoho spoľahlivejšia ako jej predchodca, avšak niektoré výkričníky sa predsa nájdu. Pozornosť treba upriamiť najmä na servisnú históriu vozidla, a to najmä pri DSG prevodovkách. Sú síce spoľahlivejšie, no stále treba rátať s mechanizmom riadenia prevodovky náchylnejším na poruchy. To je však vo väčšej miere všetko, čo A6 C7 trápi. Nápravy sú odolné, motory pri správnom zaobchádzaní tiež a potvrdzujú to ja štatistiky nemeckej Dekry, ktorá A6 vyhlásila za najspoľahlivejšie prémiové vozidlo.
Berte ho ideálne s motorom 3,0 TDI vo vyšších výkonových variantoch. Ak chcete vreckový raketoplán, môžete si vybrať aj S či RS6. Potom však musíte rátať aj s patričnými prevádzkovými nákladmi.