Partner s Berlingom stavajú na totálne identickom základe. Ten prešiel v roku 2008 generačnou obmenou a teší sa veľkej popularite až doteraz.
Druhá generácia Berlinga prišla na trh v apríli roka 2008 a oproti predchodcovi výrazne narástla. Zlepšila sa tiež ponuka výbavy, ako základnej, tak i príplatkovej. Pôsobí teraz viac ako auto, než ako dodávka – po vzore konkurenčného Volkswagenu Caddy. Zlepšila sa aj spoľahlivosť a plusom sú aj nízke prevádzkové náklady.
Z benzínových motorov tu bol len jediný, 1,6 16V v dvoch výkonových verziách. Tie dávali 66 a 80 kilowattov. ten bol neskôr nahradený motorom 1,6 VTi s výkonmi 72 a 88 kW.
Turbodiesely sú jasným ťahačom celej ponuky. Spočiatku sa spoliehali na sily 1,6 HDi v troch výkonových verziách s 55, 66 a 80 kilowattmi, tento motor bol nahrádzaný 1,6 HDi s polovičným počtom ventilov, lepšou spoľahlivosťou a výkonmi 55, 68 a 82 kilowattov. Neskôr pribudla úsporná verzia 1,6 e-HDi so 68 kilowattmi a šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou. Po roku 2015 sa zmenila ponuka turbodieselov a po novom všetky spĺňajú normu Euro 6 a ponúkajú 55, 74 a 88 kW.
Nárazovými testami prešiel Partner aj Berlingo v roku 2014 a získal tri hviezdičky z piatich, čo je na danú kategóriu skôr priemerná hodnota.
Interiér sa pri novej generácii Berlinga výrazne scivilizoval. Podobne ako pri Partnerovi, pôsobí takmer osobným dojmom, kvalita dielenského spracovania je však skôr priemerná. Odkladacích miest je v okolí pracoviska vodiča dostatok. Objem batožinového priestoru v osobnej verzii narástol až na 675 litrov, poteší obrovské množstvo priestoru nad hlavami pasažierov. Jediný diskomfort, ktorý mu vieme s prehľadom vytknúť, je vyššia hlučnosť podvozka a aerodynamiky.
Jazdne sa Berlingo cíti na kvalitnej ceste dobre, bez väčších problémov udrží stopu vzhľadom najmä na jeho úctyhodnú šírku. Vozidlá po roku 2012 majú najlepší jazdný prejav. Ak potrebujete pohon všetkých štyroch kolies, musíte zájsť k sesterskému Peugeotu pre Partner 4x4 Dangel.
Pri Berlingu buďte obozretní najmä v oblasti výberu motora. Výnimkou nie sú ani občasné štrajkovania elektroniky či nadmerné opotrebovanie dvojhmotového zotrvačníka. Trápi aj EGR ventil či DPF filter pevných častíc, najlepšie urobíte, keď sa všetkému spomenutému vyhnete a pôjdete po motoroch 1,6 HDi s ôsmimi ventilmi v slabšej konfigurácii (55/68 kW) alebo siahnete po benzínovom motore 1,6 16V s 80 kilowattmi. Pozor však na netesnosti olejového systému.
Berte ho s vyššie spomínanými motormi a nečakajte jazdné vlastnosti športovca a nebudete sklamaní. Berlingo odvádza dobrú prácu aj po rokoch a kompromisy, ktoré si vyžaduje, si vyžaduje takmer každé auto z tohoto segmentu. Vyváži ich však priaznivou cenou a lacnou údržbou.