Citroën C3 vo svojej druhej generácii priniesol spoľahlivejšiu techniku a ľúbivejší vzhľad s obrovským čelným sklom.
„Cétrojka“ prišla v roku 2009 a nemala to už od začiatku ľahké. Jeho predchodca bol síce módnou záležitosťou, no naozaj len chvíľu. Už po niekoľkých mesiacoch sa našli prvé nedostatky v spracovaní a technickej výdrži auta a aj po sedemročnom dolaďovaní mu problémový imidž zostal. Jeden by povedal, že keď z prvej generácie bude vychádzať aj tá druhá, nebude to so spoľahlivosťou inak. Lenže, ono to tak celkom je. Musíte sa však vyvarovať zložitých motorov a prvkov výbavy.
V ponuke bol s benzínovými motormi 1,1i s ôsmimi ventilmi a 45 kilowattmi. Nad ním bola spoľahlivá 1,4i a výkonom 55 kW a 1,4 VTi so 16 ventilmi a 72 kilowattmi. Vrcholom bola 1,6 VTi 16V s 88 kilowattmi. Po facelifte prišli prepĺňané trojvalce, ktorých spoľahlivosť ukáže až čas.
Dieselové motory sa spoliehali na 1,4-litrové HDI s výkonom 51 kW a 1,6-litrové HDi s 66, resp. 81 kilowattmi. V ponuke boli s päťstupňovými manuálmi, štvorstupňovým automatom a šesťstupňovým manuálom pre najsilnejší diesel.
Cétrojka dostala v nárazovom teste Euro NCAP dovedna štyri hviezdičky z piatich, čo nie je zlý výsledok.
Citroën C3 druhej generácie je na prekvapenie menej praktickým automobilom, ako jeho predchodca. Je to najmä kvôli skutočne vajcovitému tvaru, ktorý uberá priestor na zadných sedadlách. Kufor je však nadpriemerný na pomery triedy, má 300 litrov. Kvalita spracovania interiéru je na vysokej úrovni, nové a veľmi estetické sú aj materiály a dizajn. Celkovo malý Citroën nenudí, vzdušnosť interiéru môže pridávať aj obrovské, príplatkové panoramatické čelné sklo. Cétrojka býva väčšinou dobre vybavená.
Na pomery malých a ľahkých automobilov je C3 nepomerne komfortným autom, nerovnosti tlmí dobre. Svojim plavným prejavom ale tiež zabíja akúkoľvek športovú ambíciu. Najslabší motor nie je úplne šťastná voľba, ideálom je 1,4 VTi, väčší motor môže byť na podvozok auta až príliš. Turbodiesely sú v poriadku, treba však počítať s komplikovanejšou stavbou a drahším servisom.
1,4 a 1,6 VTi sú motory, ktoré vynikajú svojim charakterom, spoľahlivosťou však môžu sklamať, hnevá tu najmä rozvodová reťaz. Podobne je na tom turbodiesel 1,6 HDi. Voľbou na istotu bude osemventilový agregát s objemom 1,4 litra, či turbodieselová 1,4 HDi. Mechanicky je však Citroën C3 spoľahlivým autom.
C3 môže dávať ako ojazdené vozidlo celkom zmysel. Je vyrobený prekvapivo robustne, vyhnite sa len príliš zložitým motorom 1,6 VTi a HDi. Ak chcete dynamiku, berte silnejšiu 1,4, ak spoľahlivosť, slabšiu jednaštvorku či turbodiesel s rovnakým objemom.