Hyundai potreboval v svojej modelovej a kvalitatívnej ofenzíve aj vlajkovú loď. Preto postavil model i40.
Model i40 bol uvedený na trh v roku 2011 a spôsobil citeľný rozruch. Nielen preto, že sa kórejská automobilka vrhla opäť do vôd, ktoré jej kedysi veľmi nepomáhali – ale aj preto, že vyzeral skrátka dobre a veľmi dobre aj jazdil. A navyše, predstavil sa netradične: najprv ako kombi, až potom ako verzia so stupňovitou zadnou časťou.
Jednou z neprávom kritizovaných oblastí tohto auta bola motorová paleta, ktorá nebola, narozdiel od konkurencie, vôbec široká. Pri benzínových agregátoch sa o pohon starala jednotka 1,6 GDI s výkonom 99 kW, druhým motorom v ponuke je dvojlitrové GDI s výkonom až 130 kW.
Dieselové motory spoliehali na služby motoru 1,7 CRDi v dvoch výkonových verziách. Slabšia ponúkla 85 kW, silnejšia rovných 100 kW.
Nárazovým testom Euro NCAP prešlo i40 v roku 2011 a získalo plný počet piatich hviezdičiek.
Hyundai i40 bol konštruovaný ako veľké a pohodlné rodinné auto. Každý, kto by čakal športové ambície, by bol asi sklamaný. Nájde tu však príjemný interiér, ktorý kopíruje dizajnérsky jazyk nastolený exteriérom. Nemusí byť však každému po chuti, ide skôr o ázijskú estetiku než vkus konzervatívneho Európana.
Interiér je však dostatočne priestranný a ponúka veľa miesta pre posádku vpredu aj na zadných sedadlách. Za nimi je situácia viac ako dobrá: sedan ponúka 523 litrov batožinového preistoru, kombi však ponúkne výrazne použiteľnejších litrov objemu.
Jazdné vlastnosti sú teda orientované skôr na komfort, aj keď i40 drží stopu celkom dobre. Riadenie je trochu vytrhnuté z reality, je však presné a potešia aj presné dráhy radiacej páky. Dokáže však znervóznieť na limite.
Na trhu sú prevažne varianty karosérie kombi. Niet sa čomu čudovať – oproti sedanom ponúka lepšiu variabilitu aj subjektívne vyváženejší vzhľad. Navyše bol predstavený ako prvý, s relatívne veľkým časovým odstupom medzi premiérami variantov.
Neurobíte chybu so žiadnym motorom, ktorý si zvolíte, všetky sa ukazujú ako odolné a spoľahlivé. Samozrejme, i40 si vypýta svoje náklady na údržbu, najmä pri dieselových verziách, stále je však v oblasti prevádzkových nákladov veľmi prijateľný.
Hyundai i40 je veľké rodinné auto, ktoré sa na nič nehrá. Ukázalo, že to Hyundai vie rozohrať aj v strednej triede a určite sa nemusíte hanbiť za logo, ktoré sa nachádza na maske chladiča. Tieto doby už sú dávno preč.