Uvedenie novej Astry je pre Opel vždy veľkou záležitosťou. Musíme uznať, že Astra generácie J sa vydarila.
Astra štvrtej generácie s označením J sa predstavila v roku 2009 na autosalóne vo Frankfurte. Hranaté línie predchodcu vystriedal zaoblený, efektný dizajn a podstatne mohutnejšie rozmery. Astra narástla do veľkosti, ale aj hmotnosti, je však bezpečnejším a komplexnejším autom, ako jeho predchodca. Prišla ako päťdverový hatchback a trojdverové GTC, o niečo neskôr pribudla verzia Sports Toure, čiže kombi. V ponuke nechýbal ani sedan a kabriolet po novom dostal vlastný modelový rad s názvom Cascada.
Pod kapotou nájdeme širokú paletu motorov. V ponuke boli benzínové motory 1,4 Ecoflex so 64 kilowattmi, 1,4 16V so 74 kW, 1,6 16V s 85 kW, 1,4 Turbo s 88 alebo 103 kilowattmi, či 1,6 Turbo so 132 kilowattmi. Posledný menovaný bol neskôr nahradený novým 1,6 SIDI Turbo s výkonom 125, resp. 149 kW. Nad všetkým stála verzia OPC, ktorá ponúkala 206 kW z prepĺňaného dvojlitra.
Pri dieseloch bolo tiež z čoho vyberať. Základ tvoril motor 1,3 CDTi so 70 kW, ponuka pokračovala 1,7 CDTi s 81, resp. 97 kW a vrchol tvoril dvojliter so 118 kW. Úsporná verzia EcoFlex má najprv 1,3 CDTi so 70 kW a systémom StartStop, neskôr ho mení za 1,7 CDTi s 96 kW. 2,0 CDTi posilnil na 121 kW a vrcholom ponuky sa stal 1,0 BiTurbo CDTi s výkonom 143 kW. V roku 2014 sa porúčal motor 1,7 CDTi a nahradil ho o deciliter menší agregát 1,6 CDTi.
Nárazové testy Euro NCAP si Astra odbila v roku 2009 a získala 5 hviezdičiek z piatich.
V interiéri sa budete cítiť priam excelentne, najmä ak milujete tlačidlá. Je ich tu skutočne veľa a je len na vás, či vám to prekáža, alebo nie. Čo však môžeme objektívne uznať, je kilometrový skok vpred v oblasti kvality, vzhľadu aj priestrannosti v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Obrovskou výhodou oproti konkurencii sú sedadlá, na ktorých spolupracoval Opel s nemeckými ortopédmi. Výsledok sa podaril a odvtedy ponúka Opel pravdepodobne najlepšie sedenie v triede.