Opel Vectra bol vždy celkom dobrý stroj, ktorý sa však po čase utopil v konurencii. Insignia mala veci zmeniť – a podarilo sa.
Kto by nepoznal Vectru? Rozumá voľba ľudí, ktorí potrebujú veľké a priestranné auto s vyhovujúcou cenou. Po čase však už prestala byť aj Vectra tak hot a v Rüsselsheime potrebovali svieži vietor do plachiet. Vectra tak v roku 2008 ustúpila väčšej, emotívnej a príťažlivej Insignii. Prišla vo verziách sedan a liftback, onedlho pribudlo aj kombi. A že je to kus auta, potvrdil aj zisk titulu európskeho Auta roku 2009. Facelift prebehol v roku 2012.
Spočiatku by sme pod kapotou našli benzínový štvorvalec 1,6i (85 kW) nasledovaný 1,8i (103 kW). Preplňované benzínové motory zastupovali 1,6 Turbo (132 kW), 2,0 Turbo (162 kW) a 2,8 V6 Turbo (191 kW). O rok neskôr prišla verzia OPC s motorom 2,8 V6 Turbo (239 kW) a pohonom na všetky štyri kolesá. Postupom času boli motory upravované a v roku 2014 pribudol agregát 1,4 ecoFlex (103 kW). Po facelifte boli jednašestky a dvojlitre Turbo nahradené 1,6 SIDI Turbo (125 kW) a 2,0 SIDI Turbo (184 kW), 2,8 V6 Turbo zostal len pre OPC.
Motory 2,0 CDTi (81, 96 a 118 kW) a 2,0 CDTi BiTurbo (140 kW) začínali ponuku dieselov, druhý menovaný aj s možnosťou pohonu 4x4. Pribudli aj verzie ecoFlex s dieslami 2,0 CDTI (96, 118 kW) so zaujímavou spotrebou 4,9 l/100 km, v prípade kombi 5,1 l/100 km. V roku 2011 bol výkon 2,0 CDTi BiTurbo zvýšený na 143 kW a pribudol mu systém Stop/Štart. Po facelifte prešiel zmenami aj turbodiesel, teraz mal nasledovné výkony: 88 kW a 320 Nm, 103 kW a 370 Nm a 120 kW a 380 Nm.
Opel Insiginia sa môže chváliť robustnou karosériou, vďaka ktorej získala 5 hviezdičiek z piatich – ako podľa starej, tak aj podľa novej metodiky.
Niektorí však Insignii vyčítajú interiér, ktorý sa nevyhol pár lacnejším detailom. Na dojme z priestrannosti nepridá ani široký stredový tunel odoberajúci miesto chodidlám. Na druhej strane ale Insignia disponuje veľkým batožinovým priestorom (500, 520 a 540 litrov, resp. 1 850 litrov po sklopení sedadiel pre kombi) a vynikajúcimi sedadlami. Zaujmú aj niektoré prvky výbavy, napríklad Opel Eye – možnosť čítania značiek či inteligentné bi-xenónové svetlomety AFL+.
Insignia jazdí veľmi dobre a na ceste je mimoriadne stabilná. Dobré je tiež odhlučnenie, avšak riadenie by mohlo byť menej preposilňované. Jeho ľahkosť však určite poteší v meste. K dispozícii bol aj adaptívny pohon 4x4, ktorý v prípade potreby pripojil aj zadnú nápravu. Mohli ste však mať aj Insigniu OPC, ktorá vedela zrýchliť na stovku pod šesť sekúnd a zrýchľovať neprestala až do elektronicky obmedzených 250 km/h. Bez obmedzovača vytiahla aj vyše 270!
Čo sa týka spoľahlivosti, je Insignia dobrou voľbou. Nie je však dokonalá – interiér zvykol po vyššom nájazde vŕzgať. Niekedy vedia potrápiť tlmiče FlexiFide, inteligentné svetlomety a občas sa vyskytli aj problémy s brzdovou sústavou.
Diesely trpia na typické chyby turbomotorov – problémy s EGR ventilom a občasným upchatím DPF filtra, či nadmerne opotrebované vstrekovače common-rail. Benzínové jednotky trpia na zvýšenú spotrebu oleja po vyššom nájazde či jeho priesaky. Potrápiť vie aj zapaľovací modul a vyskytli sa aj problémy s turbom pri prepĺňaných jednotkách. Nie je to však nič chronické.
Ak hľadáte solídne spracovaný automobil s chuťou rezať vzdialenosti a nevadí vám veľkosť vozidla, Insignia bude výbornou voľbou. Berte ju ideálne s benzínovým turbo-dvojlitrom či s turbodieselom.