Insignia bola v prvej generácii míľovým skokom pre Opel. Ako v dizajne, tak aj v kvalite jazdy či dielenského spracovania. Nová generácia dosiahla ešte vyššiu úroveň.
Opel Insignia sa v prvej generácii stala veľmi obľúbeným sedanom / liftbackom / kombi strednej triedy. V tomto trende sa snaží pokračovať aj v druhej generácii. A treba povedať, že výsledok je podobne ako pri prvej generácii výborný. Na trh prišla v roku 2017 ako liftback (Grand Sport) a kombi (Sports Tourer). Neskôr dorazil variant Country Tourer so zvýšeným podvozkom, pohonom 4x4 a oplastovaním, a športové GSI.
Ponuku benzínových motorov tvorí nový základ 1,5 Turbo, ktorý nahradil motor 1,4 Turbo. Dostupný je v dvoch výkonnostných verziách: 103 kW a 121 kilowattov. Druhou možnosťou je štvorvalec 2,0 Turbo s výkonom 191 kW, ktorý sa dodáva len s pohonom všetkých štyroch kolies a osemstupňovým automatom od ZF. Model GSI prináša rovnakú motorizáciu, no ostrejší podvozok a brzdy, nechýba ani aerodynamický paket.
Dieselový line-up tvorí štvorvalec 1,6 CDTI (81, resp. 100 kW) a dvojlitrový agregát 2,0 CDTI s výkonom 125 kW (170 k). Vrchol ponuky tvorí aj tu verzia GSI, ktorá disponuje 154 kilowattmi výkonu, taktiež z dvojlitrového turbodieselu.
Insignia prešla nárazovými testami Euro NCAP v roku 2017 a získala plný počet hviezdičiek, 5 z piatich.
Treba povedať, že Insignia už vo svojej prvej generácii zaujala predovšetkým slušnou porciou užitočnej výbavy v nielen opticky, ale aj na dotyk príjemnom interiéri. V ňom je teraz navyše o niečo viac miesta. Zmenila sa aj architektúra prístrojovej dosky, ktorej teraz dominuje veľký dotykový displej. To znamená, že zmizlo aj tlačidlové more v interiéri predchádzajúcej generácie.
Insignia býva väčšinou dobre vybaveným automobilom - bohatá bola totiž aj základná výbava. V tej príplatkovej by sme však našli mnoho prvkov výbavy, ktoré sa v reálnom svete skutočne zídu: Spomeňme napríklad adaptívny podvozok FlexRide, či výborné maticové LED svetlomety IntelliLux. Hľadajte vozidlá s príplatkovými ergonomickými sedadlami - sú výborné.
Objem batožinového priestoru Insignie je 490, resp. 1450 litrov pre liftback, 560, resp. 1665 litrov pre kombi.
Pravdou je, že predchádzajúca verzia Insignie bola najmä v prvých rokoch výroby náchylná na rôzne menšie poruchy. Nová Insignia však s tou starou nemá technicky spoločné vôbec nič. Čo nám však prezradí o svojej spoľahlivosti, pravdepodobne zistíme až po uplynutí záručnej lehoty – v dobe písania textu ide o prakticky nový automobil.
Insignia je primárne komfortné auto, určené na prekonávanie dlhých vzdialeností. Poskytuje plejádu jazdných asistentov, veľmi citlivý systém udržiavania v jazdnom pruhu či aktívny tempomat. Pridajte do mixu excelentné svetlomety, najlepšie sedadlá v triede a zamatovo jemný prejav benzínového dvojlitrového turbomotora s perfektne zladeným osemstupňovým automatom. Áno, Insignia si vodiča skutočne dokáže získať.
Opel Insignia je vo svojej druhej generácii naďalej veľmi všestranným automobilom, ktorý vyliečil väčšinu neduhov prvej generácie. Oproti konkurencii jej možno chýba imidž prémiovosti, no to doháňa svojimi schopnosťami a šikovnými prvkami príplatkovej výbavy.