Peugeot 508 nahrádzal nie jeden, ale rovno dva modely. Vznikol tak vydarený priesečník medzi neveľmi vydarenou 407 a tragickou, gigantickou 607.
Aby sme predišli nedorozumeniam, Peugeot 407 nebolo vyslovene zlé auto. Problém však spočíval v tom, že veľmi rýchlo po svojom uvedení zostarol a konkurencia ho skrátka ušliapala k smrti. Peugeot vtedy držal pri živote aj obrovskú, majestátnu, no trocha zbytočnú 607 a logickým krokom bolo spojiť oba modely do jedného a vytvoriť stredne veľké, no konkurencieschopné auto ako náhradu za obe. Prišiel v roku 2010 vo verzii sedan a kombi.
Na trh prišla 508 s motormi 1,6 VTi s 88 kilowattmi a 1,6 THP so 115 kilowattmi. Ten dostal v roku 2014 injekciu a po novom ponúka až 121 kilowattov.
Peugeot 508 je auto, ktorému turbodiesel sluší o niečo viac. 1,6 HDi s výkonom 82 kilowattov slúžilo ako základ, ponuka pokračovala dvojlitrom so 103 alebo 120 kilowattmi, zavŕšil ju model 2,2 HDi so 150 kW. Neskôr ponuku doplnil diesel-hybridný model 508 RXH s oplastovaním a pohonom oboch náprav – 120 kW 2,0 HDi sa staralo o prednú nápravu, 27 kW elektromotor zasa o nápravu zadnú. V roku 2013 prišla motorová obmena. Nové sú oba dvojlitre s výkonom 110, resp. 132 kW.
Peugeot 508 patrí k najbezpečnejším v triede, získal 5 hviezdičiek z piatich a ponúka už v základe veľké množstvo prvkov aktívnej bezpečnosti.
S Peugeotom 508 sa Francúzi veľmi snažili, aby sa na ich produkty konečne nepozeralo s dešpektom. Preto aj interiér vozidla odzrkadľuje situáciu, v akej sa nachádza 508 v oblasti exteriéru: je spracovaný elegantne, dielensky precízne a z hodnotných materiálov. Dalo by sa povedať, že šliape na päty nemeckým konkurentom. Je tiež vzdušný a postráda typickú francúzsku mäkkosť. Sedan poskytuje objem batožinového priestoru 503 litrov, kombi vie odviezť až 618 litrov.
Jedným z cieľov 508 bolo vylepšiť imidž Peugeotu v oblasti jazdných vlastností. To sa mu podarilo, aj keď len sčasti. Špička strednej triedy predsa jazdí trocha inak. K dokonalosti mu chýba odstrániť nedotáčavosť a naučiť riadenie komunikovať, celkovo je však jazdný komfort na veľmi dobrej úrovni.
Oblúkom sa vyhnite motoru 1,6 THP, poskytuje dobré výkony, no jeho spoľahlivosť je márna. Celkovo je Peugeot 508 dosť spoľahlivým vozidlom, chronické chyby ho netrápia. Veľa peňazí človek zaň človek nenechá ani na benzínke, ani v servise. Berte radšej turbodiesel, rovno ten najväčší.
Dvojlitrový turbodiesel sa najviac hodí k charakteru vozidla, poteší najviac aj na ceste či benzínke. Stačí si potom len dať pozor na filter pevných častíc či zanesený EGR ventil, preklepnúť históriu vozidla a hurá na cesty!