Siedma generácia je skôr jemným vylepšením tej šiestej, no to vôbec neprekáža.
Volkswagen Passat s označením B7, čiže jeho siedma generácia, sa predstavil na parížskom autosalóne v roku 2010. Kto už po prvom pohľade hovoril, že nejde o novú generáciu, mal pravdu. Nový Passat nebol postavený na platforme MQB, ktorá už vtedy existovala, ale bol skôr rozsiahlym faceliftom predchádzajúcej generácie. A to nie je vôbec zlé, pretože na nej bol zastaraný maximálne vzhľad. Predstavil sa vo verzii sedan a kombi, neskôr prešlo faceliftom aj štvordverové kupé CC a pribudol terénny Alltrack.
Benzínové jednotky začínali na motoroch 1,4 TSI s 90 kilowattmi, pokračovali silnejším 1,8 TSI so 118 kilowattmi a štvorvalcovú ponuku uzavrel dvojliter TSI so 155 kilowattmi. Nad všetkými však stál šesťvalec 3,6 FSI VR6 s výkonom až 220 kW, ktorý poznáme skôr z policajných vozidiel.
Turbodieselová ponuka sa odrážala od nového motora 1,6 TDI so 77 kW a vylepšeného 2,0 TDI so vstrekovaním common-rail a výkonom 103, 125 kW a 130 kW. K obom turbodieselom ste mohli mať aj pohon 4x4, pri šesťvalci bol štandardom, všetky motory sa spoliehali na manuálne šesťstupňové prevodovky alebo dvojspojkové DSG automaty.
Passat B7 prešiel nárazovými testami Euro NCAP v roku 2010 a získal plný počet päť hviezdičiek.
Interiér sa na prvý pohľad nezmenil vôbec, no bližší pohľad prezradil niekoľko podstatných noviniek. Nový bol infotainment vozidla, rozvrhnutie niektorých prvkov a volanty. Najmä však pribudlo niekoľko asistenčných systémov, ktoré dotraz neboli k dispozícii – napríklad detekcia únavy vodiča či inteligentné svetlomety a asistent mŕtvych uhlov. Ak však bolo menené čelné sklo auta, dajte si pozor, či boli systémy kalibrované a zamerané podľa výrobcu, inak budú nefunkčné.
Praktická stránka interiéru zostala takmer nezmenená. Volkswagen trochu preháňal so zväčšeným batožinovým priestorom, keď do jeho objemu započítal aj priestor pre rezervu. Nenechajte sa oklamať, batožinový preistor má identický objem ako pri B6: 485 litrov pre sedan a 513 pre kombi verziu. Vzadu však cestujúci nájdu dostatok miesta pre nohy a pribudli aj praktické doplnky, ako sklápanie zadných sedadiel pomocou nového tiahla pri veku batožinového priestoru.
Jazdné vlastnosti Passatu zostali takmer nezmenené, vpredu nájdeme zavesenie McPherson a vzadu štvorprvkovú nápravu. Táto kombinácia poskytuje dostatok komfortu a dynamiky pri predvídateľných jazdných vlastnostiach. Tu skutočne nebolo treba nič meniť.
Vy si však dajte pozor na dovezené exempláre. Vždy trvajte na plnej servisnej histórii vozidla a preverte si počet najazdených kilometrov – staršie Passaty sú pre evergreenmi medzi stočenými kilometrami. Pri motoroch 1,8 a 2,0 TSI si dajte pozor na rozvodovú reťaz, resp. sa zamerajte na vozidlá vyrobené po marci 2012, keď boli vychytané najväčšie muchy.
Vozidlá na palivo CNG sú úsporné, ale len vtedy, ak je palivová sústava v špičkovom stave. Skontrolujte, či bol menený olej v prevodovke a systéme pohonu všetkých štyroch kolies Haldex, ak je ním auto vybavené. Pri turbodieseloch sa zamerajte na DPF filtre a EGR ventily, ktoré nesmú byť v zlom stave, inak sa investícia predraží. V každom prípade skontrolujte, či bol menený olej každých 15 000 kilometrov.
Ak váš vyhliadnutý Passat spĺňa všetky kritériá v predchádzajúcich odsekoch, dostanete autombil, ktorý ešte nestihol zostarnúť. Veľké, priestranné a kvalitné auto na každý deň.