Majiteľom vozidla bola len jedna osoba, má jasný pôvod. Auto kúpené na Slovensku. Má servisnú knižku. Cenu auta znižuje odpočet DPH. Dieselový motor. Klimatizácia vo výbave vozidla. Auto má tempomat. Vysoká svietivosť, auto má xenónové svetlá. Auto má parkovacieho asistenta. So systémom ISOFIX. Vo výbave aj vyhrievané sedadlá.
Opel Vectra bol vždy celkom dobrý stroj, ktorý sa však po čase utopil v konurencii. Insignia mala veci zmeniť – a podarilo sa.
Kto by nepoznal Vectru? Rozumá voľba ľudí, ktorí potrebujú veľké a priestranné auto s vyhovujúcou cenou. Po čase však už prestala byť aj Vectra tak hot a v Rüsselsheime potrebovali svieži vietor do plachiet. Vectra tak v roku 2008 ustúpila väčšej, emotívnej a príťažlivej Insignii. Prišla vo verziách sedan a liftback, onedlho pribudlo aj kombi. A že je to kus auta, potvrdil aj zisk titulu európskeho Auta roku 2009. Facelift prebehol v roku 2012.
Spočiatku by sme pod kapotou našli benzínový štvorvalec 1,6i (85 kW) nasledovaný 1,8i (103 kW). Preplňované benzínové motory zastupovali 1,6 Turbo (132 kW), 2,0 Turbo (162 kW) a 2,8 V6 Turbo (191 kW). O rok neskôr prišla verzia OPC s motorom 2,8 V6 Turbo (239 kW) a pohonom na všetky štyri kolesá. Postupom času boli motory upravované a v roku 2014 pribudol agregát 1,4 ecoFlex (103 kW). Po facelifte boli jednašestky a dvojlitre Turbo nahradené 1,6 SIDI Turbo (125 kW) a 2,0 SIDI Turbo (184 kW), 2,8 V6 Turbo zostal len pre OPC.
Motory 2,0 CDTi (81, 96 a 118 kW) a 2,0 CDTi BiTurbo (140 kW) začínali ponuku dieselov, druhý menovaný aj s možnosťou pohonu 4x4. Pribudli aj verzie ecoFlex s dieslami 2,0 CDTI (96, 118 kW) so zaujímavou spotrebou 4,9 l/100 km, v prípade kombi 5,1 l/100 km. V roku 2011 bol výkon 2,0 CDTi BiTurbo zvýšený na 143 kW a pribudol mu systém Stop/Štart. Po facelifte prešiel zmenami aj turbodiesel, teraz mal nasledovné výkony: 88 kW a 320 Nm, 103 kW a 370 Nm a 120 kW a 380 Nm.
Opel Insiginia sa môže chváliť robustnou karosériou, vďaka ktorej získala 5 hviezdičiek z piatich – ako podľa starej, tak aj podľa novej metodiky.
Niektorí však Insignii vyčítajú interiér, ktorý sa nevyhol pár lacnejším detailom. Na dojme z priestrannosti nepridá ani široký stredový tunel odoberajúci miesto chodidlám. Na druhej strane ale Insignia disponuje veľkým batožinovým priestorom (500, 520 a 540 litrov, resp. 1 850 litrov po sklopení sedadiel pre kombi) a vynikajúcimi sedadlami. Zaujmú aj niektoré prvky výbavy, napríklad Opel Eye – možnosť čítania značiek či inteligentné bi-xenónové svetlomety AFL+.
Insignia jazdí veľmi dobre a na ceste je mimoriadne stabilná. Dobré je tiež odhlučnenie, avšak riadenie by mohlo byť menej preposilňované. Jeho ľahkosť však určite poteší v meste. K dispozícii bol aj adaptívny pohon 4x4, ktorý v prípade potreby pripojil aj zadnú nápravu. Mohli ste však mať aj Insigniu OPC, ktorá vedela zrýchliť na stovku pod šesť sekúnd a zrýchľovať neprestala až do elektronicky obmedzených 250 km/h. Bez obmedzovača vytiahla aj vyše 270!
Čo sa týka spoľahlivosti, je Insignia dobrou voľbou. Nie je však dokonalá – interiér zvykol po vyššom nájazde vŕzgať. Niekedy vedia potrápiť tlmiče FlexiFide, inteligentné svetlomety a občas sa vyskytli aj problémy s brzdovou sústavou.
Diesely trpia na typické chyby turbomotorov – problémy s EGR ventilom a občasným upchatím DPF filtra, či nadmerne opotrebované vstrekovače common-rail. Benzínové jednotky trpia na zvýšenú spotrebu oleja po vyššom nájazde či jeho priesaky. Potrápiť vie aj zapaľovací modul a vyskytli sa aj problémy s turbom pri prepĺňaných jednotkách. Nie je to však nič chronické.
Ak hľadáte solídne spracovaný automobil s chuťou rezať vzdialenosti a nevadí vám veľkosť vozidla, Insignia bude výbornou voľbou. Berte ju ideálne s benzínovým turbo-dvojlitrom či s turbodieselom.