Majiteľom vozidla bola len jedna osoba, má jasný pôvod. Kúpené v SR. K vozidlu je servisná knižka.
Málokedy sa niekomu podarí postaviť taký úspešný automobil. Malý francúz slúži asi siedmim miliónom ľuďom a vyrábal sa viac ako 13 rokov.
Niekedy niekto znenazdajky vytvorí automobil, ktorý niečím rozdrví konkurenciu. V roku 1998 sa prišťastilo Peugeotu a vymysleli stroj, ktorý ich na dlhú dobu zahojil. 206-ka uzrela svetlo sveta ako troj- a päťdverová verzia a hneď po uvedení sa z jej nadčasového a sympatického vzhľadu stal trhák. O tri roky neskôr prišiel kupé-kabriolet 206 CC s pevnou skladacou strechou a na jeseň roku 2001 sa dočkali aj rodiny – prišiel kombík s prívlastkom SW.
V roku 2003 prišiel facelift, ktorý zjednotil 206 s „papuľnatou“ ponukou výrobcu. Ten zostal v ponuke až do roku 2009, kým ho nenahradil ďalší facelift modelu 206, tentoraz dramatickejší a s upraveným názvom 206+, ktorý vydržal na trhu do roku 2013.
Z benzínových motorov boli na výber 1,1i (44 kW), 1,4i (55 kW), o rok neskôr prišla 1,6i (65 kW) a športovo ladená verzia s tradičným označením S16 a šestnásťventilovým dvojlitrom s 99 kW. Okrem neho pribudla aj silnejšia jednašestka 1,6i 16V (80 kW) a jednaštvorka 1,4 16V so 65 kW. Celú ponuku po facelifte zaklincoval variant 206 RC so 130 kilowattmi a podstatne lepšími jazdnými vlastnosťami. Pre 206+ zostali v ponuke napokon len prvé dva motory.
Pri dieseloch máme na výber z klasickej, nezničiteľnej 1,9 D (51 kW), ktorú v roku 2000 doplnil motor 2,0 HDi (66 kW) so vstrekovaním common-rail. Neskôr prišiel aj menší diesel 1,4 HDi v dvoch variantoch, u nás sa ale oficiálne dodával len ten slabší, osemventilový s 50 kW, šestnásťventilový s 66 kW je vždy dovezený zo zahraničia. V roku 2004 prišiel motor 1,6 HDi s 80 kW a pre 206+ sa zachoval len najslabší turbodiesel.
Nárazové testy absolvoval malý Peugeot v roku 2000 a výsledkom zisku štyroch hviezdičiek z piatich.
Vnútri je 206-ka aj na svoje malé rozmery prekvapivo vzdušná. Interiér je tvarovaný príjemne a nadčasovo, každého však nepoteší dielenské spracovanie a voľba tvrdých materiálov v interiéri. Sedadlá sú typicky francúzske a človek sa v nich začne po chvíli hniezdiť, za tými zadnými nájdete batožinový priestor so skromným objemom 245 litrov, po sklopení sedadiel až 1 100 litrov. Kombi ponúklo až 313, resp. 1 136 litrov a kupé-kabriolet len 200 či 400 litrov, podľa polohy strechy.
Jazdne je malý Peugeot nevýrazný, i keď sa vie s vyššou rýchlosťou v zákrutách poriadne nakloniť. Príliš mu nepomáhajú ani ťažké dieselové motory na prednej náprave, naopak aj najslabšie motory ako 1,1i a 1,4i majú dostatok sily.
Achillovou pätou viacerých francúzskych áut bola elektronika, a 206-ka nie je výnimkou. Platí však, že s rastúcim dátumom výroby rastie podstatne aj spoľahlivosť, keďže Peugeot na problémoch postupne pracoval. Dajte si pozor na páčky pod volantom u áut spred roku 2001, ich výmena môže byť drahá. Korózii malý Peugeot odoláva dobre. Opäť platí, že čím zložitejší motor, tým menej je spoľahlivý, pri turbodieseloch HDi sa oplatí pozrieť na turbodúchadlo a remenice. Pri kupé-kabriolete určite skontrolujte sťahovanie pevnej skladacej strechy. Ak nefunguje, môže to byť len poistka v kufri.
Peugeot 206 je nie len bestseller, ale aj vydarený automobil, ktorý v každodennom živote dokáže potešiť a ktorého vzhľad starne len pomaly. Ak nemáte prehnané nároky na jazdné vlastnosti, svoju prácu urobí viac ako dobre.