Vozidlo bolo zakúpené na Slovensku. Klimatizácia vo výbave vozidla. Auto má ISOFIX, na pripevnenie detskej autosedačky.
Malý Renault je dodnes na našom trhu veľmi obľúbeným zjavom. Čomu za to vďačí?
Tretia generácie populárneho Clia prišla na trh v roku 2005, teda presne sedem rokov po predstavení druhej. Priniesla úplne nový, svieži vzhľad a niekoľko odlišných prístupov, zväčša však len v jeho tvarovaní. Vnútri sa totiž Clio veľmi nezmenilo. Táto generácia používa len jemne vylepšenú – a je nutné dodať, že spoľahlivú – techniku predchodcu v chic kabáte. A keď už sme pri kabáte, Clio sa vyrábalo ako troj- a päťdverový hatchback či neskôr uvedené kombi Grandtour. Facelift prebehol v roku 2009.
Spočiatku mu pod kapotou pracovali benzínové motory 1,2 16V (48 a 55 KW), 1,4 16V (72 kW) a 1,6 16V (82 kW). V roku 2006 prišla najvýkonnejšia verzia Clio RenaultSport alebo RS, ktorá disponovala motorom 2,0 16V so 145 kilowattmi. V priebehu roka pribudol aj slabši dvojliter 2,0 16V so 103 kW a označením GT. Neskôr prišiel prepĺňaný agregát 1,2 TCe, ktorý nahradil motor 1,4 16V.
Dieselové motory zastupoval agregát 1,5 dCi v troch výkonových variantoch – 50, 63 a 78 kW.
Nárazovým testom Euro NCAP prešlo Clio v orku 2005 a získalo plný počet hviezdičiek – päť z piatich.
Clio nie je úplne malé auto, ono je to skôr taký adolescent. Prišlo totiž v čase, keď snáď všetci výrobcovia svoje autá zväčšovali kvôli pasívnej bezpečnosti a komfortu. Z pohľadu na zadné sedadlá je jasné, že v tomto prípade hrala prím bezpečnosť; miesta tu nie je na rozdávanie. Interiér je však praktický, má svieži dizajn a dielenské spracovanie sa tiež príliš nehlási k tomu, ktoré sme mohli nájsť na prvých dobových Meganoch či Scénicoch. Aj štartovacia karta spolu s ostatkom elektroniky tu už funguje podstatne spoľahlivejšie.
Clio sa za svoje jazdné vlastnosti hanbiť nemusí, práve naopak. Vo svojej dobe patrilo k najlepším v triede a je všeobecne známe, že jeho verzia RS je doteraz jedno z najlepších šoférskych áut s predným náhonom. Aj radenie poskočilo míľovými krokmi, typický francúzsky gumený pocit tu už nenájdete. Brzdy sú ostré a účinné.
Čo sa týka spoľahlivosti, pri Renaultoch treba byť veľmi selektívny. Tento Renault napríklad patrí k nadpriemerne spoľahlivým vozidlám, skontrolujte však pre istotu všetky elektronické hračky, či fungujú podľa predstáv. Mechanicky je odolný, koroduje tu maximálne tak výfukové potrubie.
Pri benzínových mtoroch môže potrápiť škrtiaca klapka a pri 1,6 16V variabilné časovanie ventilov. Pri dieselových motoroch zasa môže potrápiť zložitý motor 1,5 dCi, najmä ak nevieme nič o jeho minulosti a zaobchádzaní s ním. Odporúčame predovšetkým motory 1,2 16V či 1,2 TCe, ktoré sú solídne spoľahlivé, živé a spotreba je konzistentná aj pri rôznom zaobchádzaní.
Ak teda hľadáte auto dostatočne malé, aby sa zmestilo do mesta – ale zároveň dostatočne veľké, aby ste sa s ním vybrali aj napríkald k moru, môže byť Clio tretej generácie tým pravým pre vás, najmä s benzínovým motorom.