Majiteľom vozidla bola len jedna osoba, má jasný pôvod. Vozidlo bolo zakúpené na Slovensku. K vozidlu je servisná knižka. Súčasťou výbavy je aj klimatizácia. Auto má tempomat. S ISOFIX systémom na pripevnenie detskej sedačky.
Renault Mégane tretej generácie nadviazal na úspechy svojho predchodcu, no pridal podstatne vylepšenú spoľahlivosť.
Tretia generácia francúzskeho hatchbacku sa predstavila v roku 2008 a oproti svojmu extravagantnému predchodcovi bola o poznanie konzervatívnejšia. Bol to však zámer, Renault mal už dosť riskovania, s čím súviselo aj podstatné zlepšenie výrobnej kvality s cieľom zníženia poruchovosti automobilu.
Na trh vstúpil ešte v tom istom roku ako troj- a päťdverový hatchback, postupom času pribudlo kombi Grandtour, variant s karosériou kupé-kabriolet a ponuku uzatváral sedan, ktorý sa už k spriaznenosti s modelom Mégane toľko nehlásil – dostal samostatné pomenovanie Fluence.
Pod kapotou by sme spočiatku našli benzínové agregáty s objemom 1,6 litra a výkonom 74 a 81 kW, dvojliter TCe s výkonom až 132 kW a neskôr prišli motory 1,4 TCe s výkonom 96 kW a 2,0 so 103 kilowattmi. Vrchol ponuky tvoril Mégane RenaultSport s vákonom až 184 kilowattov z motoru 2,0T. Neskôr pribudlo aj podladené, trojdverové GT s výkonom 132 kW z rovnakého motoru. Ako posledný pribudol benzínový motor 1,2 TCe s výkonom 85, resp. 96 kW.
Turbodiesely zastupovali agregáty 1,5 dCi v štyroch variantoch: 63 kW, 66 kW s DPF filtrom, nasledovali verzie so 78 a 81 kW, druhý aj s DPF filtrom. V ponuke bolo aj 1,9 dCi so svojimi 96 kW. Neskôr pribudol turbodiesel 2,0 dCi s 81 kilowattmi a napokon pribudol aj nový motor 1,6 dCi s 96 kilowattmi, ktoré nahradilo väčšiu 1,9 dCi.
Nárazovým testom Euro NCAP prešiel Mégane v roku 2008 a získal päť hviezdičiek z piatich.
Interiér predstavuje oproti predchádzajúcej generácii doslova šok. Preč sú zvláštne materiály a ešte zvláštnejšie, avšak stále strohé tvarovanie predchodcu. Nové je úplne všetko, vrátane volantu, digitálnych prístrojov či dizajnérskeho jazyka. Do priestoru však veľmi nevyrástol.
Vpredu je miesta samozrejme dosť, zábavné to začne byť vzadu, najmä ak sedia na zadných sedadlách osoby vyššie ako 180 centimetrov. Kombi a sedan Fluence ale dostali predĺžený rázvor, tu je situácia podstatne lepšia.
Výrazne však narástol batožinový priestor, ktorý má objem 372 litrov a vie dosiahnuť objemu až 1 129 litrov. Trojdverová verzia ponúka o čosi menej, 344, resp. 991 litrov. A to sme sa ešte nedostali ku kúpé kabrioletu, ten zvládne 211, resp. 417 litrov. Sedan Fluence ponúkne až 496 litrov objemu. Najlepšie je na tom kombi, ktoré ponúka dovedna 524 litrov, po sklopení ale číslo narastie až na 1 567 litrov.
Mégane jazdí odjakživa mäkko a plynule. Inak to nie je ani v jeho tretej generácii, na zložitejších nerovnostiach sa však nechá aj trocha rozhodiť. Iným prípadom sú verzie Renaultsport, ktoré ponúkajú jedny z najlepších jazdných vlastností v triede. Mégane Generation a Fluence sú dva najmäkkšie naladené modely v ponuke.
Mégane prešiel podstatou modernizáciou aj v oblasti spoľahlivosti. Väčšina múch bola vychytaná a žiaden motor neznamená vyslovene katastrofu. Odporúčame brať 1,6 dCi, 1,5 dCi a benzínovú jedna-dvojku s turbom. Na modeloch RS nie je tiež veľmi čo neodporúčať. 1,6 16V je trochu lenivá. Pri turbodieseloch si dajte pozor na filtre a ventily, prípadne aj vstrekovače.
Na Mégane sa podarilo niekde násjť meniše nedostatky v dielenskom spracovaní, ako napríklad mierne zatekanie na niektorých miestach. Môže sa ozvať aj opotrebovaný silentblok zadnej nápravy. Najmenej spoľahlivý turbodiesel je dvojliter dCi.
Ak nájdete model, ktorý netrpí žiadnymi takýmito nedostatkami, do Méganu sa celkom oplatí ísť. Je lacný a za svoju cenu ponúka veľa úžitkovej hodnoty, navyše si jeho dizajn drží úroveň aj po rokoch.