Vozidlo mal iba jeden majiteľ. Vozidlo bolo zakúpené na Slovensku. Servisná knižka je k dispozícii. Pri kúpe vozidla je možný aj odpočet DPH. Auto má pohon 4x4. Vo výbave je automatická prevodovka. S dieselovým motorom. Auto s klimatizáciou. Tempomat vo výbave. So systémom ISOFIX. Auto s vyhrievanými sedadlami.
Octavia tretej generácie je každým centimetrom kus moderného automobilu. Musela o tom však presvedčiť aj niečím iným, ako vydareným vzhľadom.
Octavia druhej generácie sa stala takmer celosvetovým predajným úspechom a nové auto prišlo na úplne inej platforme, ktorú zdieľa dnes väčšina automobilov od koncernu Volkswagen. Nesie meno MQB a spolu s ňou prišlo niekoľko obmedzení, ale najmä vylepšení. Narástol priestor pre posádku, ale aj pre batožinu a zlepšila sa aj mechanická úroveň auta. Liftback prišiel na konci roka 2012, onedlho nasledovalo aj kombi a športová RS, či terénna verzia Scout.
Pod kapotou sa pri uvedení na trh nachádzala široká zmes koncernových motorov. V ponuke sme našli benzínové agregáty počnúc 1,2 TSI (63, 77 kW), cez 1,6 MPI (81 kW) a 1,4 TSI (103 kW), končiac 1,8 TSI so 132 kW a dvojlitrovým TSI so 162 kilowattmi výkonu pre najrýchlejšie RS.
Pri dieselových agregátoch si mohol človek vybrať zo známej dvojice motorov: 1,6 TDi CR v troch výkonových variantoch – 66, 77, 81 kW a väčšieho 2,0 TDi CR taktiež v troch výkonových stupňoch – 105, 110 a 135 kW pre verziu RS. Okrem benzínu a nafty však vie Octavia spaľovať aj CNG, čiže stlačený zemný plyn. Využíva k tomu upravený motor 1,4 TSI.
Octavie boli v ponuke s päť- a šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami, či šesť- a sedemstupňovým DSG. Nárazové testy absolvovala Octavia III. generácie v roku 2013 a získala plný počet hviezdičiek.
Interiér Octavie spravil v porovnaní s jej predchádzajúcou generáciou obrovský skok vpred. Nastúpili jednoduchšie línie, nechýbalo mnoho „simply clever“ riešení a výrazne sa zlepšila konektivita multimediálneho systému. Octavia III. generácie je skutočne priestorovo veľkorysé auto.
Pocítia to najmä pasažieri na zadných sedadlách, ako aj batožina či pes v batožinovom priestore: ten narástol na objem masívnych 590 litrov, či v prípade kombiverzie až na 610 litrov, resp. 1 740 litrov po sklopení zadneého radu sedadiel.
Octavia ponúkala aj niekoľko nových prvkov pre značku v oblasti aktívnej bezpečnosti – napríklad multifunkčnú kameru či radar. A podobne ako na týchto prvkoch výbavy, ani na ostatných mechanických súčastiach tretej Octavie sa nevyskytujú chronické problémy. Dajte pozor na vozidlá so zvlnenými a búchajúcimi kotúčami na brzdách a na prípadné vôle, také autá pravdepodobne dostali zabrať.
Ak chcete diesel s automatickou prevodovkou, berte radšej motor 2.0 TDI. Ten má k dispozícii síce o stupeň menej, ale jeho šesťstupňové DSG je spoľahlivejšie. Pri dieseloch a turbomotoroch dávajte pozor na zanesené filtre, EGR ventily a opotrebovanie turbodúchadla. Plná servisná história by pri takto modernom automobile mala byť samozrejmosťou. Čím je auto zabezpečené, tým lepšie – zlodeji majú obľúbené autá taktiež najradšej.
Ak potrebujete automobil na každý deň a pre skutočne každú príležitosť, Octavia túto úlohu hravo zvládne. Je veľká, príjemná a podrží v každej situácii. Len nesmiete prahnúť po extravagancii.