Má servisnú knižku. Cenu auta znižuje odpočet DPH. Prevodovka je automatická. Klimatizácia vo výbave vozidla. Auto má tempomat. Zabudovaný je aj parkovací asistent. So systémom ISOFIX. Sedadlá sú vyhrievané.
Octavia tretej generácie je každým centimetrom kus moderného automobilu. Musela o tom však presvedčiť aj niečím iným, ako vydareným vzhľadom.
Octavia druhej generácie sa stala takmer celosvetovým predajným úspechom a nové auto prišlo na úplne inej platforme, ktorú zdieľa dnes väčšina automobilov od koncernu Volkswagen. Nesie meno MQB a spolu s ňou prišlo niekoľko obmedzení, ale najmä vylepšení. Narástol priestor pre posádku, ale aj pre batožinu a zlepšila sa aj mechanická úroveň auta. Liftback prišiel na konci roka 2012, onedlho nasledovalo aj kombi a športová RS, či terénna verzia Scout.
Pod kapotou sa pri uvedení na trh nachádzala široká zmes koncernových motorov. V ponuke sme našli benzínové agregáty počnúc 1,2 TSI (63, 77 kW), cez 1,6 MPI (81 kW) a 1,4 TSI (103 kW), končiac 1,8 TSI so 132 kW a dvojlitrovým TSI so 162 kilowattmi výkonu pre najrýchlejšie RS.
Pri dieselových agregátoch si mohol človek vybrať zo známej dvojice motorov: 1,6 TDi CR v troch výkonových variantoch – 66, 77, 81 kW a väčšieho 2,0 TDi CR taktiež v troch výkonových stupňoch – 105, 110 a 135 kW pre verziu RS. Okrem benzínu a nafty však vie Octavia spaľovať aj CNG, čiže stlačený zemný plyn. Využíva k tomu upravený motor 1,4 TSI.
Octavie boli v ponuke s päť- a šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami, či šesť- a sedemstupňovým DSG. Nárazové testy absolvovala Octavia III. generácie v roku 2013 a získala plný počet hviezdičiek.
Interiér Octavie spravil v porovnaní s jej predchádzajúcou generáciou obrovský skok vpred. Nastúpili jednoduchšie línie, nechýbalo mnoho „simply clever“ riešení a výrazne sa zlepšila konektivita multimediálneho systému. Octavia III. generácie je skutočne priestorovo veľkorysé auto.
Pocítia to najmä pasažieri na zadných sedadlách, ako aj batožina či pes v batožinovom priestore: ten narástol na objem masívnych 590 litrov, či v prípade kombiverzie až na 610 litrov, resp. 1 740 litrov po sklopení zadneého radu sedadiel.
Octavia ponúkala aj niekoľko nových prvkov pre značku v oblasti aktívnej bezpečnosti – napríklad multifunkčnú kameru či radar. A podobne ako na týchto prvkoch výbavy, ani na ostatných mechanických súčastiach tretej Octavie sa nevyskytujú chronické problémy. Dajte pozor na vozidlá so zvlnenými a búchajúcimi kotúčami na brzdách a na prípadné vôle, také autá pravdepodobne dostali zabrať.
Ak chcete diesel s automatickou prevodovkou, berte radšej motor 2.0 TDI. Ten má k dispozícii síce o stupeň menej, ale jeho šesťstupňové DSG je spoľahlivejšie. Pri dieseloch a turbomotoroch dávajte pozor na zanesené filtre, EGR ventily a opotrebovanie turbodúchadla. Plná servisná história by pri takto modernom automobile mala byť samozrejmosťou. Čím je auto zabezpečené, tým lepšie – zlodeji majú obľúbené autá taktiež najradšej.
Ak potrebujete automobil na každý deň a pre skutočne každú príležitosť, Octavia túto úlohu hravo zvládne. Je veľká, príjemná a podrží v každej situácii. Len nesmiete prahnúť po extravagancii.