Vozidlo bolo zakúpené na Slovensku. Vo výbave je klimatizácia. So systémom ISOFIX.
Roomster prišiel najprv ako ambiciózny koncept a neskôr ako vydarené rodinné auto. Aký je a na čo si je treba dať pozor?
Už pri koncepte Roomsteru zostával mnohým ľuďom stáť rozum nad tvarom jeho zadnej časti. Niekomu mohla prísť neestetická, ale prakticksoť jej nevedel uprieť nikto. Konštrukčne je Roomster takým úžitkovým zlepencom Fabie a Octavie. Z Fabie si požičal kompletnú prednú časť, z Octavie zasa širšiu zadnú nápravu. Aj preto nepôsobí narozdiel od Fabie takým nevyrovnaným dojmom. Prišla na trh v roku 2006 a pri voľbe správneho motoru poteší široké spektrum ľudí. Vo výrobe sa udržala do roku 2015, bez plánovaného nástupcu.
Spočiatku sme mali na výber medzi troma benzínovými motormi, a to 1,2 HTP (47 kW), 1,4 16V (63 kW) a 1,6 16V (77 kW). Základné HTP neskôr posilnilo na 51 kW a prišla verzia Praktik s motormi 1,2 HTP (51 kW), 1,4 16V (63 kW) a výrazne úžitkovým charakterom. Po facelifte zostali na trhu benzínové motory 1,2 HTP (51 kW) a 1,2 TSI (63, 77 kW).
Z dieselov bolo spočiatku na výber z jednotiek 1,4 TDI (51, 59 kW) a 1,9 TDI (77 kW), z toho Praktik ste mohli mať len so slabším trojvalcom. Po facelifte nahradil oba diesely jeden – 1,6 TDi-CR v dvoch výkonnostných variantoch, 66 a 77 kW a neskôr prišla ekologická verzia GreenLine s trojvalcom 1,2 TDi.
Crash-testami Euro NCAP prešla v roku 2006 na dvakrát, keďže sa vykytol problém s kabelážou. Po opakovaní výsledkov dosiahol Roomster ako prvé auto značky Škoda plný počet, päť hviezdičiek z piatich.
Interiér Roomsteru je po predné sedadlá prakticky rovnaký ako ten z druhej generácie Fabie, sedí sa však vyššie. Nájdeme tu teda predovšetkým tvrdé a nie veľmi hodnotne pôsobiace plasty. Pozor na najnižšie, príliš sparťanské výbavy a slabšie odhlučnenie ako u Fabie. Zadná časť – tzv. Living room – je ešte vyššie položená a výhľad z nej je lepší, najmä vďaka veľkým bočným oknám vzadu.
Základný objem batožinového priestoru je 477 litrov, čo je veľmi slušné číslo, zadné sedadlá však môžete posúvať dopredu a dozadu, čím sa môže ešte zväčšiť. Jednou z najväčších výhod, ktoré ocení každá rodina s autosedačkou, sú bočné dvere s otváraním takmer do pravého uhla. Po sklopení zadných sedadiel, resp. ich vybratí, narastie objem na 1 555 a 1 780 l.
Ďalšou kladnou stránkou Roomsteru je jednoznačne jazda. Vďaka zadnej náprave z prvej Octavie, ktorá je o 64 mm širšia ako predná, je vozidlo stabilné, i keď sa tatko rozhodne rezať svoje obľúbené zákruty. Do marca roku 2008 zdieľal Roomster prednú nápravu s Fabiou 1. generácie, od tohto dátumu s Fabiou 2. generácie. Neskoršie kusy sú odolnejšie, celkovo však za robustné považujeme všetky.
Roomster je konštrukčne spoľahlivé auto, treba si najmä dať pozor na motory. Tu sa odporúčame zamerať na agregát 1,9 TDi so 77 kW, ktorý je spoľahlivý a má nízku spotrebu. Určite sa vyhnite motoru 1,2 HTP – je to „legendárny“ trojvalec, ktorému nielen že dôjde dych príliš skoro, vo svojej staršej a slabšej 47 kW verzii je aj náchylný na fatálne chyby v rozvodovej sústave. I keď má malý objem, má veľký apetít.
Iný je motor 1,2 TSI, ktorý má sily na rozdávanie, v jeho prípade však dávajte pozor na problematické prvé ročníky. Podobne ako pri koncernových kolegoch, objavujú sa tu problémy s vyjazdenými motormi TDI, upchatými DPF filtrami a nefunkčným EGR ventilom, určite si preklepnite históriu vozidla a či bolo pravidelne servisované.
Ak teda hľadáte rodinné auto s veľa „simply clever“ riešeniami, je Roomster to pravé orechové. Vaše deti budú vďaka úžasnému výhľadu vzadu úplne ticho, manipulovať so sedadlami pri dokorán otvorených dverách je hračka a na ceste vás pobaví. Berte ho s neskorším TSIčkom alebo osvedčeným 1.9 TDi a máte to!