Kúpené v SR. Auto s klimatizáciou. S ISOFIX systémom na pripevnenie detskej sedačky.
Suzuki Swift dostal v roku 2003 novú generáciu, ktorá si získala pomaly každého. Tá ďalšia zobrala pôvodný koncept a dotiahla ho takmer do dokonalosti.
Suzuki Swift je v rámci kategórie malých vozidiel zaujímavým zjavom. Je malý, praktický, spoľahlivý a nekonfliktný. Navyše je s ním zábava za volantom, najmä vďaka nízkej hmotnosti a mechanickej povahe auta. To sú hodnoty, na ktorých stavia ako nové auto, ako ojazdené je zasa nadpriemerne spoľahlivé a trvanlivé.
Z benzínových motorov ste si mohli vybrať preverené, spoľahlivé a jednoduché jednotky s objemom 1,2 litra a výkonom 69 kilowattov, alebo športovo ladený Swift Sport s 1,6-litrovým motorom a výkonom 100 kW.
V ponuke bol aj jeden trubodiesel, známa jednotka s objemom 1,3 litra. Ide o agregát Multijet od Fiatu, alebo CDTI pri Opeloch. Odporúčame sa mu ale skôr vyhnúť, vie byť problémový.
Swift absolvoval nárazové testy Euro NCAP hneď po svojom uvedení na trh a získal 5 hviezdičiek z piatich. Je taktiež dostatočne robustný.
Swift piatej generácie je autom, ktoré poteší aj vnútri – a to o sebe veľa malých Japoncov povedať nevie. Interiér pôsobí napríklad hodnotnejšie, ako aktuálna generácia, je v ňom však o niečo menej miesta, a to najmä vzadu. Batožinový priestor s objemom 211 litrov je bohužiaľ už prekonaná záležitosť, nepotešia ani tvrdé plasty v interiéri, ktoré sú však praktické na udržiavanie.
Oblasťou, v ktorej Swift jednoznačne vyniká, je jazda. Nielen, že motor – okrem relatívne lenivého turbodiesla – dokáže s autom dobre cvičiť, aj podvozok je naladený veľmi komunikatívne, potešia aj mechanické spätné väzby v riadení a radení. Celkovo je Swift malý, ľahkým a obratným vozidlom, ktoré vám na tvári vykúzli úsmev, keď mu na to dáte šancu.
Rovnako tak poteší Swift aj v oblasti spoľahlivosti. Ak si nevyberiete turbodiesel a teda aj s ním spojené riziká, na Swifte sa prakticky nemá čo pokaziť. A ak by sa aj predsa malo, zvyčajne sa ako prvá porúča spojka, a to najmä pri verziách s pohonom všetkých štyroch kolies. Dajte si pozor pri kontrole podvozka, môže odhaliť hrubé zaobchádzanie s autom, potom dajte radšej ruky preč. Podvozok je trvanlivý, no po čase sa ozvú pohyblivé komponenty, napríklad tyčky stabilizátora.
Okolo Suzuki Swift sa dá odporúčať takmer všetko, musí to však nebyť turbodiesel a vy nesmiete byť päťčlenná rodina, pretože by ste sa doň nezmestili. Je to malé a nesmierne šikovné auto, ktoré za férovú cenu poskytuje férovú službu.