Servisná knižka je súčasťou dokumentácie vozidla. V aute je dieselový motor. Auto s klimatizáciou. Auto má tempomat. Vo výbave auta sú xenóny. Auto má ISOFIX, na pripevnenie detskej autosedačky. Sedadlá sú vyhrievané.
Avensis bol vo svojej tretej generácii vyvíjaný špeciálne pre Európu a dodnes patrí k jedným za najspoľahlivejších áut na trhu.
Avensis prišiel v roku 2009 ako nástupca auta, ktoré pôsobilo trochu barokovo, až advokátsky. Nový Avensis je iný, barokovosť vymenil za ostré línie a interiér sa posunul smerom k súčasným Toyotám. Facelift v roku 2011 situácii trocha pomohol a neskôr prišiel ďalší, výraznejší v roku 2015, keď sa kompletne zmenil aj interiér. Technicky však vychádza z rovnakého auta, ktoré bolo uvedené na trh ako sedan a kombi.
O pohon na benzín sa starajú štvorvalce Valvematic s objemom 1,6 litra a výkonm 97 kilowattov, 1,8 litra s výkonom 108 kilowattov a ešte je v ponuke aj dvojliter, ktorý ponúka 112 kilowattov.
Základným dieselovým motorom bol turbodiesel 2,0 D-4D s výkonom 93 kilowattov, po modernizácii jeho výkon klesol na 91 kilowattov. Ďalším turbodieselom bol väčší 2,2 D-4D s výkonom 110 kW a ekologickejšou verziou D-CAT a výkonom 130 kW. Viac sa oplatí však menší dvojliter, ktorý bol od roku 2015 nahradený menšou 1,6 D-4D s výkonom 82 kW. Ponúkali sa manuálne a automatické prevodovky, vrátane bezstupňového CVT.
Avensis prešiel nárazovým testom Euro NCAP s vynikajúcim výsledkom plného počtu hviezdičiek.
V interiéri je to typická Toyota, po modernizácii v roku 2015 sa model opäť posunul v duchu značky. Pribudol veľký displej a niektoré prvky výbavy, ktoré si dovtedy do Avensisu cestu nenašli. Celkovo je však interiér skôr konzervatívny a priestranný, avšak vyrobený z dobrých materiálov a veľmi kvalitne spracovaný. Poteší napríklad absencia stredového tunela, čo vytvára miesto pre nohy zadného pasažiera v strede. Sedan ponúka 509 litrov batožinového preistoru, zatiaľ čo kombi 543, po sklopení sedadiel až 1 609 litrov.
Avensis je automobil, ktorého cieľom je v prvom rade nikoho neuraziť. To sa mu darí perfektne a túto vlastnosť pretavuje aj do svojich jazdných vlastností. Tie sú všeobecne v blízkosti špičky svojej triedy, minimálne nastal obrovský skok v oblasti kompromisu medzi dynamickou jazdou a komfortným naladením podvozka. Tento Avensis sa radšej vrhá do zákrut, ako kedykoľvek predtým.
Akékoľvek chronické problémy sa Toyote Avensis oblúkom vyhýbajú. Nie, že by to niekoho překvapovalo – Toyota je synonymum spoľahlivosti a Avensis je v mnohých krajinách vlajkovou loďou. Kontrolovať sa radia len brzdy, nezaškodí prezrieť ani lak, ktorý je na niektorých miestach menej kvalitný. Ak boli motory udržiavané tak, ako je predpísané, je Avensis skrátka bezporuchový.
Keď viete, že vašim hodnotám a prioritám vyhovuje Avensis, nemáte skutočne dôvod pozerať sa inde. Nezvykne robiť problémy ani ako benzín, ani ako diesel. Smelo do toho.