K vozidlu je servisná knižka. Automatická prevodovka. V aute je dieselový motor. Súčasťou výbavy je aj klimatizácia. S tempomatom. Svetlá sú xenónové. Auto má ISOFIX, na pripevnenie detskej autosedačky.
Zakladateľ kategórie aj v svojom siedmom pokračovaní potvrdil, že priblížiť sa Golfu môžu len tí najlepší.
Volkswagen Golf je tu s nami už viac ako štyridsať rokov. V rámci jeho kategórie mu síce niekoľko konkurentov dýchalo na krk, vždy sa však napokon našiel argument navyše pre Volkswagen. Inak to nie je ani s jeho siedmou generáciou, ktorá ponúka výborné jazdné vlastnosti, excelentnú kvalitu materiálov a spracovania, výborne navrhnutý interiér s konzolou natočenou k vodičovi a pridáva aj podstatne vylepšenú ponuku priestoru na zadných sedadlách. Na trh prišiel v roku 2012 a o niečo neskôr dorazila kombi verzia Variant a zvýšený Sportsvan. Od siedmej generácie používa Golf modulárnu platformu MQB.
Ponuka motorov v Golfe je široká. Je tu niečo takmer pre každého, od základného motoru 1,0 MPI s tromi valcami a výkonom 85 kW, pred faceliftom sa tu nachádza aj jednotka 1,4 TSI v niekoľkých výkonových variantoch, po facelifte ju nahrádza modernejšie 1,5 TSI EVO s výkonom 97, resp. 110 kW. V ponuke je aj 1,2 TSI s výkonmi 63 a 77 kilowattov, vrcholov je hneď niekoľko: GTI so 169 kilowattmi, GTE s hybridným ústrojenstvom dovedna so 151 kW a nakoniec R s 221 kilowattmi. Po facelifte si GTI prilepšilo o 10 koníkov.
Dieselové motory zastupujú jednotky 1,6 TDI s výkonom 66 a 77 kilowattov, dvojlitrové turbodiesely sú k dispozícii vo variantoch s 81 a 110 kW, ponuku uzatvára až model GTD s výkonom 135 kilowattov.
Prevodoviek je k dispozícii neúrekom, od päť- a šesťstupňového manuálu, cez šesť- a sedemstupňový automat DSG s dvomi spojkami.
Nárazové testy Euro NCAP absolvoval Golf po svojom uvedení na trh v roku 2012 a získal, samozrejme, 5 hviezdičiek z piatich.
Zatiaľ čo by sa niektorým ľuďom mohlo zdať, že Golf sa zvonka príliš nezmenil, vnútri už astala úplne iná situácia. Nové je tiež rozvrhnutie palubnej dosky s príkladnou ergonómiou. Pribudli niektoré prvky výbavy a zlepšil sa tiež infotainment vozidla, u nás sa však Golf väčšinou vyskytoval v nižších výbavových stupňoch, najmä ako firemné vozidlo.
Miesta pre posádku je končene dosť, pocítia to najmä cestujúci na zadných sedadlách. Golf narástol aj do šírky. Objem batožinového priestoru je 380, resp. 1 270 litrov pri sklopených zadných sedadlách, pri verzii kombi je to úctyhodných 605 a 1 620 litrov. Sportsvan ponúka až 590, resp. 1 520 litrov, no úplne inak štylizovaný interiér.
Jazdne je Golf jednoducho na špici triedy. Nie je mu čo vytknúť, snáď len dva druhy zadnej nápravy. Jednoduchšia, vlečená náprava, sa vyskytuje pri slabších motoroch, od hranice 93 kilowattov vyššie sa vzadu nachádza multi-link. Obe sú však dobre naladené a na kvalitnom a hladkom povrchu je rozdiel minimálny.
Golf VII. generácie je ešte primladý na to, aby sa u neho prejavili výraznejšie technické nedostatky. Ak vyslovene nepotrebujete diesel, nemáte dôvod ho chcieť. Na nákupe veľmi neušetríte a to, čo sa vám podarí ušetriť na spotrebe, sa môže, ale aj nemusí pretaviť do nákladov na údržbu. Motory TSI zásobujte len kvalitným palivom od jednej značky. Lepšiu službu tiež spraví šesťstupňové, ako sedemstupňové DSG.
Vždy trvajte na plnej servisnej histórii, pri Golfe sa oplatí aj preveriť počet najazdených kilometrov. Golfy sa často kradnú, odporúčame nájsť automobil vybavený prídavným zabezpečovacím systémom, alebo ho nejakým vybaviť.
Volkswagen Golf je jednoducho špičkové, takmer bezchybné auto. Spraví službu kedykoľvek, keď potrebujete reprezentovať, aj keď potrebujete previezť deti do školy. Berte ho s TSI motormi a smelo na cesty!