S dieselovým motorom. Auto s klimatizáciou. S tempomatom. Auto má ISOFIX, na pripevnenie detskej autosedačky. Sedadlá sú vyhrievané. Auto s ťažným zariadením.
Prvý Volkswagen Touran sa zapísal do histórie ako príjemné, no často poruchové auto. Veľká modernizácia však vychytala veľa múch.
Touran prišiel v roku 2003 a aj napriek svojim nesporným kvalitám bolo jasné, že mohol byť oveľa viac dotiahnutý do konca. Jeho posledná modernizácia z roku 2010 však vychytala všetky posledné posledné muchy. V ponuke bolo v päť- a sedemmiestne usporiadanie sedadiel a Touran dostal podstatne vylepšený interiér s novými prvkami aktívnej bezpečnosti.
Pod kapotou pracujú benzínové motory TSI, základ tvorí 1,2 TSI so 77 kilowattmi a 1,4 TSI so 103 kilowattmi. Dieselové motory zastupovali agregáty 1,6 TDI so 66 alebo 77 kilowattmi. Úsporné BlueMotion ste mohli mať s obomi 77-kilowattovými motormi. Ponuku dotvárali ešte motory 2,0 TDI s výkonom 103 a 125 kW, ktoré konečne dostali spoľahlivejší systém vstrekovania common-rail. 125-kilowattový motor bol v roku 2012 nahradený 130-kilowattovou jednotkou.
Nárazovými testami prešiel Touran v roku 2003 rovno dvakrát. Najprv získal z dôvodu absencie pripomínania zapnutia bezpečnostných pásov len štyri hviezdičky z piatich, neskor dostal plných päť.
Podobne ako Caddy, s ktorým zdieľa veľa prvkov, aj Touran útočí na pozíciu ultimátneho rodinného presúvadla. Jeho interiér je však o triedu civilizovanejší a nájdeme v ňom aj mnohé komfortné prvky, ktoré Caddy neponúkla – najmä v oblasti komfortu zadných pasažierov. Sedí sa tu vysoko, po modernizácii držíte v ruke aj vydarený volant.
Miesta je tu veľa, a dajú sa s ním robiť rôzne veci. Sedadlá v druhom rade môžete samostatne vybrať, sklopiť, ale aj posunúť. Tretí rad sedadiel bol za príplatok, no zmenšil objem batožinového priestoru na biednych 121 litrov. Pri päťmiestnej konfigurácii sa však za zadnými sedadlami nachádza až 695 litrov pre vašu batožinu. Sklopené zadné sedadlá si z nich zoberú ešte 80 litrov, ale 615 tiež postačí.
Touran má vzadu nápravu typu multilink, a práve nadpriemerné jazdné vlastnosti sú dôvodom obľúbenosti tohto vozidla. Tri priečne a jedno pozdĺžne rameno dokážu pomôcť Toruanu držať presnú stopu, a tiež zachovať prirodzené náklony vozidla.
Dávajte si však pozor na výber motorov. Zamerajte sa skôr na posledné ročníky, na ktorých už konštruktéri zapracovali. Touran mohol byť známy z prvých rokov výroby ako neveľmi spoľahlivé vozidlo, pri poslednom facelifte ale už ide o takmer úplne iné auto.
Zamerajte sa na klasické záležitosti, ako napríklad zanesené filtre a ventily pri turbodieselových motoroch, stav rozvodových mechanizmov. Mala by vás zaujímať plná servisná história a autenticita najazdených kilometrov.
Ak si na tieto veci dáte pozor, dostanete malé MPV s jazdnými vlastnosťami na špičkovej úrovni so vzhľadom a komfortom, ktorý nestarne. Berte ho s motormi 2,0 TDI CR alebo 1,4 TSI a užívajte si ďalšie kilometre!