Škoda Superb prvej generácie dostala nástupcu, ktorý ju predbehol v každom ohľade, vrátane obľúbenosti.
Druhá generácia populárnej najväčšej Škodovky prišla v roku 2008 a vo výrobnom cykle sa udržala do 2015. Pri svojom uvedení na trh získala pozornosť predovšetkým systémom otvárania zadných dverí TwinDoor, ktorý z nej robil sedan aj liftback v jednom. Tomu však zodpovedali trocha nevyvážené proporcie, ktoré jednoznačne vylepšil príchod vytúženej verzie kombi o rok neskôr. Facelift prišiel v roku 2013 a priniesol verzie Laurin & Klement a Outdoor, ktorá sa vyznačovala mohutným oplastovaním.
Spočiatku prišla s koncernovými motormi 1.4 TSI (92 kW) a 1.8 TSI (118 kW) – druhý menovaný mohol byť doplnený o pohon všetkých štyroch kolies a 7-stupňovnú prevodovku DSG (ostatné verzie mali „len“ šesť stupňov). Vrcholom benzínovej palety bol motor 3.6 VR6 so 191 kW, ktorý bol k dispozícii výhradne s pohonom 4x4. Neskôr prišiel motor 2.0 TSI so 147 kW a po facelifte pribudol aj 1.8 TSI (118 kW).
Ponuku dieselových motorov zastupovali známe 1.9 TDI PD (77 kW), 2.0 TDI PD (103 kW) a 2.0 TDI CR (125 kW). V roku 2010 boli motory PD definitívne vytlačené z trhu a na ich trón nastúpili verzie so vstrekovaním common-rail – konkrétne s objemom 1.6 litra a rovnakým výkonom. Ten nahradil aj 1.9 TDI v ekologickom variante GreenLine.
Na výber teda boli päť- aj šesťstupňové manuálne prevodovky, vrátane šesť- aj sedemstupňových, dvojspojkových DSG jednotiek.
Superb druhej generácie ponúkal bohatú základnú výbavu, dostupný bol vo viacerých variantoch a akčných modeloch. V roku 2013 prišiel facelift, ktorého súčasťou boli nové svetlomety vpredu a vzadu s diódami, nové položky v zozname príplatkovej aj štandardnej výbavy a batožinový priestor liftbacku sa zväčšil na 595 až 1 700 l. Kombi ponúklo – bezo zmeny – masívnych 633 až 1 865 l po sklopení zadných sedadiel.
Superb druhej generácie dostal v nárazových testoch Euro NCAP najvyššie možné ohodnotenie – päť hviezdičiek z piatich.
Superb druhej generácie je konštrukčne úplne iným autom, akým bol jeho predchodca. Má motor uložený vpredu priečne a stojí na platforme poskladanej z PQ35 z Golfu a Octavie, a predĺženej z Passatu. Disponoval teda dobrými jazdnými vlastnosťami, priestranným interiérom a obrovským batožinovým priestorom spolu až so zbytočne veľkým miestom pre nohy zadných pasažierov. Kde však skutočne interiér nevynikal, bola jeho šírka.
Odporúčame sa zamerať najmä na dieselové motory 1.9 TDI kvôli nízkej spotrebe a príjemnému výkonu pri dobrejj spoľahlivosti. Ak nemáte servisnú knižku alebo históriu, oblúkom sa vyhnite 2.0 TDI, ktoré si po určitom počte najazdených kilometrov vypýtajú príliš časté návstevy servisu. Ako sme už spomínali, benzínové motory TSI tiež neukázali veľa spoľahlivosti– vyskytujú sa tu však aj vydarené jednotky 1.8 a 2.0 TSI, ktoré už na tom boli lepšie. VR6 3.6 je skutočne vášnivý motor s mohutným záťahom a výkonmi športiaku, vypýta si však často aj viac ako 10 litrov benzínu na 100 km.
Pri druhom Superbe dbajte na plnú servisnú históriu. So Superbami sa jazdilo veľa a vďaka kvalitnému interiéru to nemusíte poznať, pomôže sa vám však pozrieť na volant, ktorý najazdené kiometre odhalí.
Ak teda hľadáte kvalitne vyrobené auto, ktoré za rozumnú cenu prevezie naozaj veľa ľudí a vecí v nezanedbateľnom komforte, Superb druhej generácie je správna voľba. Zamerajte sa na osvedčenú 1.9 TDI alebo väčšie benzínové motory a Superb vám bude robiť radosť.