Volkswagen Caddy sa prvý krát dočkal vlastnej konštrukcie v roku 2003. Príliš nezostarla, tak ju v roku 2010 museli len troška doklepnúť a nahodiť novší make-up.
Caddy v svojej tretej generácii zožal obrovský úspech. Išlo o robustné vozidlo, ktoré dokázalo previezť na svojom chrbáte približne polovicu zemegule a pritom sa šoférovalo takmer ako Golf. Technicky vychádza z platformy piatej generácie modelu Golf s pozmenenou zadnou nápravou. Vypožičal si niekoľko prvkov aj z rodinného Touranu a ponúkal sa v úžitkovej či osobnej verzii s prívlastkom „Life“. Obe verzie boli k dispozícii so štandardným, alebo predĺženým rázvorom náprav.
Pod kapotou sa objavila vynovená flotila koncernových motorov, spĺňajúca emisné normy Euro 5. Atmosférické jednotky skončili, benzínové motory zastupoval len agregát 1,2 TSI vo verzii so 63 či 77 kilowattmi. Ak ste predsa túžili po atmosférickom motore, dostali ste ho vo verzii na stlačený zemný plyn (CNG) s označením EcoFuel. Tá mala výkon 80 kW z dvojlitrového motora.
Dieselové motory sa spoliehajú na služby jednotiek 1,6 TDI s 55 a 75 kilowattmi, alebo na silnejšie 2,0 TDI s 81, resp. 103 kilowattmi. Všetky verzie disponovali filtrom pevných častíc, pre menší motor existovala možnosť sedemstupňovej DSG prevodovky, DSG pri dvojlitri mala o stupeň menej. Začiatkom roka 2013 sa ponuka rozšírila o motor 2,0 TDI so 125 kilowattmi.
Nárazové testy organizácie Euro NCAP absolvoval Caddy v roku 2007, ešte ako verzia pred faceliftom. Získal štyri hviezdičky z piatich.
Hlavná zbraň modelu Caddy je interiér vozidla a jeho užívateľská príjemnosť. Či už v pracovnej/skriňovej či osobnej verzii, interiér je vždy príkladne spracovaný a odolný. V slabšie vybavených verziách môže byť trocha strohý, no všetky ovládacie prvky sú presne tam, kde ich potrebujete. Nechýba veľké množstvo veľkorysých odkladacích priestorov a veľa miesta nad hlavou pasažierov, ktorých môže byť v niektorých verziách až sedem.
V sedemmiestnom usporiadaní Maxi prevezie až 580 litrov nákladu, so štandardným rázvorom to bude len 190 litrov. V päťmiestnom usporiadaní platí 580 litrov pre štandard a 1 180 litrov pre verziu Maxi. Podľa verzie sa pohybuje tiež nosnosť vozidla, od približne 600 do 800 kilogramov. Kapacita vozidla úzko súvisí s danou verziou, ktorú si vyberiete – a na trhu je ich viac ako dosť. A nebojte, niektoré zhltnú aj europalety. Do kufra sa tiež viete dostať buď pomocou zadných krídlových dverí s uhlom otvárania až 180 stupňov, alebo štandardných piatych dverí, otváraných smerom hore.
Ďalšou, nemenej podstatnou zbraňou Caddy, sú jazdné vlastnosti. Kto Caddy šoféroval, vie, že aj napriek jednoduchej zadnej náprave s listovými pružinami jazdí veľmi príjemne a ovláda sa takmer ako Golf. K tomu mu pomáha aj podobný pôdorys, spoločné diely či široký „rozkrok“ automobilu. Je to dodávka, za volantom ktorej sa dá často aj dobre pobaviť.
Čo sa týka spoľahlivosti, žiadny z motorov nie je vyslovene zlý. 1,2 TSI berte skôr vtedy, ak vozidlo neplánujete príliš zaťažovať – svojím charakterom sa hodí najmä do osobnej verzie. Pri tédéíčkach sa nemusíte báť debaklu, 1,6 TDI je síce menej výbušná ako jej predchodca 1,9 TDI, je však kultivovanejšia. Dvojliter TDI so vstrekovaním common-rail je určite dobrou voľbou, minimálne o kilometre lepšou ako jej predchodca so vstrekom pumpa-dýza.
Oblúkom sa vyhnite verziám s CNG, ich palivová sústava je podpriemerne spoľahlivá – tu pravdepodobne neušetríte. Dajte si pozor na zanesené filtre a EGR ventily, na pravidelné výmeny oleja a skontrolujte pre istotu aj chod motora TDI. Ak nie je dostatočne hladký a ťažšie sa štartuje, hnevajú vstrekovače – a to nie je lacná položka. Caddyna by nemala pri jazde búchať a vydávať zvuky z prednej nápravy, ak sa tak deje, porúča sa homokinetický kĺb a vy už viete, že niekto dával autu do tela, a ešte k tomu na zlých cestách.
Celkovo však patrí Caddy k jedným z najuniverzálenjších áut, aké sú na trhu dostupné. Jazdí ako hatchback, prevezie viac ako veľké MPV a pridá k tomu špecifické výhody, ako posuvné bočné dvere, vysokú variabilitu rôznych verzií či interiér osobného auta. Chcete od svojho auta nemožné? Tu ste doma.