Má servisnú knižku. Auto s pohonom všetkých kolies. Vo výbave je automatická prevodovka. S dieselovým motorom. Auto má tempomat. So systémom ISOFIX. Auto s vyhrievanými sedadlami.
Úspešný, no trochu ťažkopádny Superb II. generácie je na nerozoznanie od nového modelu založeného na platforme MQB.
Pri predstavení tretej generácie modelu Superb spôsobila Škoda nemalý rozruch. Prišiel ako vlajková loď progresívneho dizajnérskeho jazyku značky a veľmi rýchlo si získal obľubu profesionálnej, ale najmä laickej verejnosti pre svoj dlhonohý a svieži vzhľad, obrovskú ponuku miesta na zadných sedadlách a konečne aj stabilné jazdné vlastnosti, aké si zaslúžil. Poslúžila mu k tomu platforma MQB, na ktorej vyšiel v júni roku 2015 ako liftback, kombi nasledovalo v septembri.
Pod kapotou skrýva zredukovanú zostavu vylepšených koncernových pohonných jednotiek. Benzínové motory začínajú na 1,4 TSI s 92 či 110 kilowattmi, ponuka pokračuje cez motor 1,8 TSI so 132 kilowattmi až k motorom 2,0 TSI s výkonom 162 kW. Vrcholom ponuky je jeho silnejšia verzia s pohonom všetkých štyroch kolies, 2,0 TSI 4x4 s výkonom až 206 kW.
Pri dieselových motoroch je ponuka podstatne jednoduchšia – vždy ide o motor 2,0 TDI s výkonom 110 a 140 kilowattov. Prevodovky sú takmer vždy šesťstupňové, len pri 1,4 a 1,8 TSI je ponúkaná aj sedemstupňová skriňa DSG.
Nárazový test organizácie Euro NCAP absolvoval Superb v roku 2015 a získal plný počet hviezdičiek – päť z piatich.
Superb sa ponúkal vo viacerých stupňoch výbavy, z toho najvyšší rad niesol označenie Laurin & Klement. Jeho výbava už zahŕňa takmer všetky výdobytky, ktoré sa dnes od auta tejto triedy očakávajú. Nájdeme tu napríklad adaptívny podvozok, zadnú parkovaciu kameru, bezdotykové otváranie piatych dverí či navigáciu so skutočne veľkým displejom a plnou konektivitou.
Vzhľad interiéru však možno trocha zaostáva za extravaganciou karosérie Superbu. Vnútri je však všetko perfektne poskladané a miesta je tu skutočne na rozdávanie. Superb má objem batožinového priestoru 625 litrov, pri kombi je to 660, resp. 1 950 litrov po sklopení zadných sedadiel.
Pri mladom aute, akým je Superb tretej generácie, sa ešte nestihli prejaviť vážnejšie nedostatky. Superb zatáča, brzdí a jazdí s mimoriadnou efektivitou a na ceste drží ako pribitý. Niekto hovorí, že stráca charakter, niekto zasa povie, že je to z dôvodu jeho sofistikovanosti.
Tak či onak, skontrolujte si, či boli menené všetky náplne a určite trvajte na plnej servisnej histórii vozidla. Dávajte si pre istotu pozor na vôle, ktoré môžu vzniknúť, ak dostalo auto poriadne do tela.
Celkovo je však Superb tretej generácie mimoriadne vydarené auto, ktoré zaujme vzhľadom, podrží jazdnými vlastnosťami a poteší obrovskou ponukou vnútorného priestoru. Nemáte sa čoho báť!